انتصاب سرپرست مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه تبریز

۱۹ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۸ کد : ۱۹۳۵۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۰۳

 

رئیس دانشگاه تبریز، طی حکمی سرپرست مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه تبریز را منصوب کرد.  
دکتر صفر نصراله زاده طی ابلاغی، دکتر محمّد طاهری  خسروشاهی را به عنوان سرپرست مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه تبریز منصوب نمود.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رئیس دانشگاه تبریز در این ابلاغ، با اشاره به مصوّبه هیئت رئیسه دانشگاه و نظر به اهمیت آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرایرانی و با توجّه به مراتب تعهد، تخصّص و تجارب ارزنده دکتر طاهری خسروشاهی در حوزه تحقیقات ایرانی و پژوهش های مربوط به زبان و ادب فارسی، برای او آرزوی موفقیت کرده است.
شایان ذکر است با توجّه به قدمت و جایگاه مهم دانشگاه تبریز به عنوان یکی از بزرگترین مراکز علمی کشور، راه اندازی «مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان» این دانشگاه به منظور آموزش متقاضیان فراگیری زبان فارسی به ویژه با گستره مناطق آسیای صغیر، قفقاز و کشورهای عرب زبان منطقه، امری ضروری است. بر همین اساس، مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه تبریز به عنوان تنها مرکز دارای مجوز در منطقه شمالغرب کشور، از مهرماه سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را در زمینه آموزش فارسی به دانشجویان غیرایرانی آغاز کرده است.
گفتنی است دکتر طاهری خسروشاهی در سالهای گذشته، تحقیقات قابل توجهی در حوزه زبان و ادبیات فارسی و پژوهش های چشمگیری در موضوع آموزش زبان فارسی انجام داده است که از جمله آثار او می توان به کتاب های: فصل‌های تاریکی (بررسی تحلیلی بازتاب جنگ‌های ایران و روس در شعر عصر قاجار)، مُرغِ صبح خوان( مقالاتی در بررسی منظومه فکری استاد شهریار)، چراغِ جان(مهمترین تحقیقات متاخّران درباره شیخ محمود شبستری)، خلوت نشین گنجه( بررسی تحلیلی منظومه های نظامی گنجه ای)، سایه سروِسهی(یادنامة استاد دکترمنوچهرمرتضوی)، با قافلة شوق(ارج نامه دکتر محمّدعلی موحّد)، اینگونه ماندگار (یادنامة استاد دکتر اسماعیل رفیعیان)،کتاب شناسی توصیفی-تحلیلیِ دکتر محمّدعلی موحّد، مردان بی ادّعا( شرح حال سرداران شهیدآذربایجان؛ از قاجار تا دورة معاصر)، پیرِگلرنگ(یادنامه مصحّح فقید دیوان حافظ؛دکتر رشید عیوضی تبریزی) اشاره کرد.
از دیگر آثار علمی و پژوهشی او می توان به تألیف مقالات ادبی در نشریات علمی و دانشگاهی، تالیف مدخل های مرتبط با زبان فارسی در دانشنامه های علمی کشور و حضور و سخنرانی در همایش ها و نشست های مربوط به زبان فارسی و ... اشاه کرد. وی همچنین دبیری علمی جایزه ملّی کتاب سال تبریز و دبیری علمی روز ملّی شعر و ادب فارسی را در کارنامه خود دارد.

کلید واژه ها: دانشگاه تبریز سرپرست مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه تبریز دکتر محمّد طاهری خسروشاهی دانشجویان غیرایرانی


( ۶ )

نظر شما :