رئیس بانک تجارت شعبه‌ی دانشگاه خبرداد:

اعطای بیش از۳ هزار فقره تسهیلات به اساتید و کارکنان دانشگاه تبریز

۱۹ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۸:۲۶ کد : ۱۹۳۴۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۸۱

 

رئیس بانک تجارت شعبه‌ی دانشگاه تبریز از اعطاء 3 هزار و 434 فقره تسهیلات به اعضای هیأت علمی و کارکنان این دانشگاه در طول دو سال اخیر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رضا شریفی در تشریح خدمات بانک تجارت شعبه‌ی دانشگاه تبریز به اعضای هیأت علمی، کارکنان و نیروهای شرکتی این دانشگاه اظهار کرد: تاکنون در طول دو سال اخیر، 2 هزار و 722  فقره تسهیلات شامل 505  فقره وام قرض الحسنه‌ی انفرادی (کمک‌های مردمی، وام ازدواج و فرزندآوری)، یک فقره وام مشارکت مدنی طرح‌ها، 10 فقره مشارکت مدنی کالای سرمایه‌ای، 87  فقره وام فروش اقساطی ماشین آلات و وسائل تولید، 162 فقره فروش اقساطی مسکن و یک هزار و 957  فقره وام مرابحه در مجموع با مبلغ 2 هزار و 370 میلیارد ریال به همراه 712 کارت اعتباری با مبلغ 586 میلیارد ریال به اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه تبریز داده شده است. لذا در مجموع 3 هزار و 434 فقره تسهیلات معمولی و اعتباری با مبلغ 2 هزار و956 میلیارد ریال به همکاران دانشگاه تبریز اعطاء شده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد کارکنان بانک تجارت شعبه‌ی دانشگاه تبریز در راستای تسریع در خدمات رسانی به مشتریان، ادامه داد: براساس آمار مذکور و علیرغم کمبود منابعی که وجود دارد، بانک تجارت شعبه‌ی دانشگاه تبریز تقریبا به اندازه‌ی چهار برابر سایر شعبات تسهیلات داده است.

شریفی با انتقاد و گلایه از افرادی که در بازپرداخت تسهیلات تاخیر ایجاد کرده‌اند، گفت: یکی از اقدامات مهم و بسیار دشوار ما اعطاء تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 8  درصد است که ما به سختی توانستیم مجوز این کار را از هیأت امنای بانک بگیریم اما با وجود همه‌ی این تلاش‌‌ها، متأسفانه شاهد هستیم که تعداد زیادی از افراد دریافت کننده‌ی تسهیلات در بازپرداخت اقساط تأخیر ایجاد کرده‌اند.

وی، این موضوع را موجب ایجاد مانع و مشکل در صدور تسهیلات به سایر مراجعه‌کنندگان برشمرد و تاکید کرد: تعداد مطالبات، بالغ بر 19 میلیارد ریال شامل 285 معوقه (مطالباتی که بیشتر از شش ماه از تاریخ سررسید آن‌ها گذشته باشد) و 96  سررسید گذشته (مطالباتی که بیشتر از 2 ماه و کمتر از 6 ماه از تاریخ سررسید آن ها گذشته باشد) می‌باشد که متأسفانه به دلیل وجود این تعداد مطالبات، ما در بین سایر دانشگاه‌های کشور رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص داده‌ایم.

رئیس بانک تجارت شعبه‌ی دانشگاه تبریز، همچنین در خصوص خدمات نوین بانکی در این شعبه نیز گفت: ما به‌عنوان  شعب معدود در استان،‌ باجه‌ی اختصاصی و مجزایی را برای ارائه‌ی خدمات بانکداری نوین (الکترونیکی) در نظر گرفته‌ شده است  که این امکام در هیچ کدام از شعب دیگر انجام نشده است و در طول دو سال اخیر 7 هزار و 582 ثبت نام براساس کل حساب‌ها و7 هزار و 382 ثبت نام براساس اولین حساب در بحث بانکداری نوین انجام شده است که این ثبت نام‌ها شامل 441 میلیون و 894 تراکنش مالی می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات مهمی که در راستای خدمات رسانی هرچه بهتر به اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه تبریز انجام شده است، عبارت است از اضافه کردن یک دستگاه صدور کارت جدید تا در کنار دستگاه قبلی، امر صدور کارت نیز با سرعت زیاد انجام شود.

شریفی در بخش دیگری سخنان خود با اشاره به صدور کارت هدیه در این شعبه نیز متذکر شد: شاید کمتر شعبه‌ای را می‌توان یافت که مانند این شعبه، تعداد انبوه کارت هدیه را در کمترین زمان ممکن صادر کند و تصور نمی‌کنم هیچ شعبه‌ی دیگری قادر به صدور 100 ها کارت هدیه در نصف روز باشد که ما خوشبختانه این کار را انجام داده و شرمنده‌ی همکاران دانشگاه نشده‌ایم.

وی همچنین در خصوص خدمات ارائه شده به دانشجویان بین المللی خاطرنشان کرد: یک باجه‌ی اختصاصی نیز برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه تبریز اختصاص داد شده و در 6 ماهه‌ی دوم سال 1401برای 860 نفر از این دانشجویان افتتاح حساب انجام شده است.

رئیس بانک تجارت شعبه‌ی دانشگاه تبریز در خاتمه در خصوص خدمات این شعبه در موضوع دستگاه‌های خودپرداز نیز گفت: در حال حاضر چهار دستگاه خودپرداز و یک دستگاه کش لس ( خودپرداز بدون پول ) بانک تجارت در داخل دانشگاه تبریز مستقر هستند که خوشبختانه حتی در شلوغ‌ترین روزهای سال نیز ما در تامین اسکناس به مراجعه کنندگان به این دستگاه‌ها مشکلی نداشتیم و همواره دستگاه‌های ما دارای اسکناس بوده و هستند.


( ۱۲ )

نظر شما :