مشاور رئیس دانشگاه تبریز در امور بانوان:

ضرورت ایجاد تمهیدات ویژه برای فرزندآوری بانوان شاغل

۱۸ دی ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۲ کد : ۱۸۸۱۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۲۳

 

مشاور رئیس دانشگاه تبریز در امور بانوان در جلسه‌ی بررسی مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان در حوزه زنان و خانواده بر ضرورت در نظر گرفتن تمهیدات ویژه برای تسهیل در فرزندآوری بانوان شاغل تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز،جلسه‌ی بررسی مصوبات سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی با حضور دکتر خرّم استاندار آذربایجان شرقی، دکتر کوهی مدیرکل امور زنان و خانواده‌ی استانداری، دکتر محجل شجاع مشاور رئیس دانشگاه تبریز در امور بانوان و سایر مدیران و مسئولان استانی و ارتباط تصویری دکتر خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار شد.

دکتر هانیه محجل شجاع در این جلسه‌ طی سخنانی با اشاره به ضرورت توجه ویژه‌ی مسئولین به بحث فرزندآوری بانوان مخصوصا بانوان شاغل در ادارات و سازمان‌ها، اظهار کرد: بانوان شاغل چالش‌های زیادی پیش رو دارند و به‌دلیل وجود مشکلات زیاد، هیچ رغبتی به فرزندآوری ندارند.

وی ادامه داد: طبیعتا اگر تمهیدات و امتیازات ویژه‌ای برای فرزندآوری بانوان شاغل در نظر گرفته شود، بانوان عزیز با آرامش خاطر کار می‌کنند و دغدغه‌ای نخواهند داشت.

مشاور رئیس دانشگاه تبریز در امور بانوان خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم در کنار مرخصی زایمان، طرح پایه‌ی تشویقی را برای بانوان کارمند یا هیات علمی در نظر گرفت و یا در بحث امتیازات لازم برای ارتقاء و تبدیل وضعیت، سقف امتیازات بانوان را کاهش دهیم چراکه بانوان کارمند و هیات علمی نقش مهم مادری را برعهده دارند و باید در این مسیر تشویق و حمایت شوند.

براساس این گزارش، در این جلسه مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری به استان در حوزه زنان و خانواده، شامل پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای زنان روستایی توسط وزارت جهاد کشاورزی، تکمیل و تجهیز مرکز ماده ۱۶ بانوان، تکمیل مهدهای کودک در حوزه‌های علمیه بانوان، تکمیل خوابگاه دخترانه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و تعمیر و تجهیز بند نسوان زندان تبریز مورد بررسی قرار گرفت و روسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، سازمان جهاد کشاورزی استان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای این مصوبات را گزارش دادند.

 


( ۲ )

نظر شما :