رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خبر داد:

فعالیت دو شیفته آزمایشگاه‌های XRD و SEM آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تبریز

۱۳ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۸ کد : ۱۸۷۸۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۳۹

 

رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تبریز از فعالیت دو شیفته‌ی آزمایشگاه‌های XRD و SEM آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر ابوالفضل توتونچی با اعلام این خبر افزود: بعد از اضافه شدن دو دستگاه دیگر، آزمایشگاه‌های XRD و SEM آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تبریز به‌صورت دو شیفته و از ساعت 7 الی 22 آماده‌ی خدمات دهی به مراجعه کنندگان می‌باشد.

رئیس آزمایشگاه مرکزی  دانشگاه تبریز ادامه داد: باتوجه به اینکه زمان نوبت دهی به مراجعه کنندگان در این آزمایشگاه‌ تا 5 ماه طول می‌کشید که موجب نارضایتی اساتید نیز شده بود، اکنون زمان نوبت دهی، به حداکثر یک هفته کاهش یافته است و بعد از دو شیفته شدن فعالیت آزمایشگاه‌های مذکور، مراجعه کنندگانی که برای 4 الی 5 ماه بعد نوبت‌دهی شده بودند، زودتر از زمان اعلام شده به آزمایشگاه مراجعه کرده و جواب نمونه‌ها را دریافت کردند.

گفتنی است، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تبریز با ۹ آزمایشگاه تخصصی و ۱۶ آزمایشگاه در دانشکده‌های دانشگاه در رشته‌های متعدد از جمله، مواد، شیمی مدرن، آب و پساب، پلیمرچاه‌های پتروشیمی و پالایشگاه، علوم اعصاب شناختی، پیش نشان‌گرهای زمین لرزه، سلول‌های بنیادی و زیست فناوری، فرآوری مواد پیشرفته، مخازن هیدورکربنی، نانو شناسی، میکروسکوپ الکترونیکی روبشی، و پراش اشعه‌ی ایکس فعالیت می‌کند.

این آزمایشگاه با دارابودن تجهیزات و دستگاه‌های مدرن و مطابق با فناوری‌های روز دنیا، ارتباط خوبی با صنایع داشته به‌طوریکه علاوه بر خدمات پژوهشی، بیش از ۵۰ درصد از ۶ هزار آنالیز در طول سال مربوط به صنایع استان بوده است.

لازم به ذکر است؛ براساس اعلام شبکه‌ی آزمایشگاهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جایگاه عضویت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تبریز ، به سطح «توانمند» ارتقاء یافته است.

 

 


( ۱ )

نظر شما :