به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد:

وبینار در دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز/ علوم مکانی در پژوهش های محیطی

۲۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۴ کد : ۱۸۶۸۶ اخبار
تعداد بازدید:۸۲۱

 

وبینار علوم مکانی در پژوهش های محیطی به مناسبت هفته پژوهش در دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه  تبریز وبینار بین المللی علوم مکانی در پژوهشهای محیطی به مناسبت هفته پژوهش، توسط گروه سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی دانشگاه تبریز در دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی بصورت مجازی برگزار گردید.

دکتر بهروز ساری صراف رئیس دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی ضمن  تبریک  هفته پژوهش ، به تبین نقش سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی در علوم محیطی و مخصوصا علم جغرافیا پرداخت و افزود: سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی بعنوان  یکی از ملزومات  علمی دنیای امروز جهت  بررسی و حل  مشکلات  عدیده  زیست محیطی، آب و هوا، ترافیک، آتش سوزی جنگل ها و ... می باشد  و  آموزش نیروی انسانی و  پژوهشگر در این  حوزه  از رسالت های دانشگاه است  و آموزش این حوزه  مستلزم  تجهیزات  و امکانات  به روز است که  باتوجه  به  مستعمل  بودن  تجهیزات  آزمایشگاهی ضرورت دارد  مسئولین  دانشگاه  عنایت  ویژه  به  تجهیز و نوسازی امکانات این گروه داشته  باشند.

 در ادامه دکتر خلیل ولیزاده کامران مدیر گروه سنجش از دور و GIS به تشریح دستاوردهای گروه در یکسال گذشته پرداخته و در بخش های آموزشی ، پژوهشی و ارتباط با صنعت به تفکیک موفقیتهای چشمگیر این گروه را بیان نمودند که به کسب رتبه پژوهشگر استانی، گروه عمده علوم انسانی و دانشکده و پژوهشگر منتخب بین الملل دانشگاه تبریز توسط همکاران این گروه از اهم آنها  می­باشد.

در ادامه  وبینار سخنرانان  به ارائه  مطالب علمی خود  پرداختند  که ابتدا پروفسور مورات یاکار از دانشگاه مرسین ترکیه مطالبی در خصوص نقش پهپادها در نقشه برداری مدرن ارائه نمود.

دکتر بختیار فیضی زاده همکار هیات علمی گروه سنجش از دور دانشگاه تبریز و پژوهشگر مهمان دانشگاه هامبولت آلمان مقاله ای در خصوص کاربرد علوم مکانی در مطالعات تغییر اقلیم و خشک شدن دریاچه ارومیه ارائه نمودند.

دکتر صدرا کریم زاده همکار هیات علمی گروه سنجش از دور و پژوهشگر مهمان دانشگاه گبزه ترکیه مقاله ای در خصوص ارزیابی کیفیت جاده ها با سنجش از دور پرداختند.

دکتر امید قربانزاده از موسسه تحقیات هوش مصنوعی وین اتریش بود که مقاله ای در خصوص استفاده از پردازش شی گرا در هوش مصنوعی ارائه کردند و سخنران بعدی دکتر بهنام خرمی از دانشگاه دوکور ایلول ترکیه بودند که مقاله ای در خصوص نقش سنجش از دور در بررسی امنیت غذایی بود و آخرین سخنران دکتر مهرداد جیحونی پژوهشگر فرادکتری گروه سنجش از دور دانشگاه تبریز مقاله ای در خصوص نقش سیستم اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دور در پایش های محیطی ارائه نمودند.

قابل  ذکر است این  وبینار با مشارکت چشمگیر دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه تبریز و سایر پژوهشگران داخلی و خارجی همراه بود.


( ۳ )

نظر شما :