همزمان با جلسه‌ی گفت و شنود در دانشکده مهندسی مکانیک؛

آئین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دانشکده مهندسی مکانیک برگزار شد

۲۴ آبان ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۹ کد : ۱۸۴۲۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۴۲

 

همزمان با جلسه‌ی گفت و شنود اعضای هیات رئیسه‌ی دانشگاه تبریز با اعضای هیات علمی دانشکده‌ی مهندسی مکانیک، آئین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید این دانشکده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در دومین جلسه گفت و شنود که در دانشکده مکانیک برگزار شد، اعضای هیات علمی این دانشکده نظرات و پیشنهادات خود را در موضوعات مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بیان کردند که از جمله‌ی این موارد می‌توان به ضرورت جذب اعضای هیات علمی جدید با توجه به بازنشستگی تعدادی از اساتید، عدم قاطعیت کمیسیون موارد خاص در خصوص تمدید سنوات افرادی که چندان مایل به اتمام تحصیل نیستند، وجود مشکلاتی در بحث زبان فارسی برای دانشجویان خارجی، پایین آمدن کیفیت آموزش نسبت به ‌سال‌های قبل، کمبود کلاس و فضای آموزشی در بیشتر گروه‌های آموزشی، بلاتکلیفی گروه آموزشی مکاترونیک از نظر محل تشکیل کلاس‌، اتاق اساتید و آزمایشگاه، پایین بودن میزان گرنت یا پژوهانه برای انجام پایان‌نامه و رساله‌ی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های فنی، فرسودگی و قدیمی بودن بخش عمده‌ی تجهیزات آزمایشگاهی و نیاز مبرم به خرید تجهیزات جدید، تعطیلی زودهنگام آزمایشگاه‌ها و مشکل مجوز تردد بعد از وقت اداری برای انجام امور پژوهشی و آزمایشگاهی، پایین بودن بودجه‌ی دانشکده، تقدیر از درایت مسئولین دانشگاه در مدیریت رویدادهای اخیر و کاهش تنش نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور و تداوم گفت‌وگوها، همدلی و مهربانی بیشتر با دانشجویان، واقعیت‌گرا بودن در مسائل، نگاه علمی و ریشه‌ای به مسائل اخیر، اشاره نمود.

در بخش دیگر این جلسه گفت و شنود رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه تبریز مطالبی را در خصوص موارد مطرح شده اساتید دانشکده مکانیک عنوان کردند.

تمام تلاش ما در وقایع اخیر، این بود که هیچ‌کدام از دانشجویان آسیب نبینند

دکتر صفر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز باقدردانی از اساتید برای برگزاری منظم کلاس‌های درسی علی‌رغم تمامی مشکلات و کمبودها و همچنین وقایع اخیر، اظهار کرد: تمام تلاش ما در وقایع اخیر، این بود که هیچ‌کدام از دانشجویان آسیب نبینند. ما در سخت‌ترین شرایط نیز حامی دانشجویان هستیم و مانع کسانی خواهیم شد که قصد برهم زدن نظم دانشگاه را دارند.

ضرورت توسعه‌ی همزمان مقاله نویسی و فناوری، اختصاص ۲۰ درصد از درآمد دانشجویان خارجی به دانشکده‌ی محل تحصیل، برنامه ریزی برای جذب هیات علمی در سال‌های آینده، تکمیل ساختمان دانشکده‌ی مهندسی مکانیک با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان و ضرورت فعال کردن واحد فناوری دانشکده جهت فروش تحقیقات و تجاری سازی تولیدات علمی از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی رئیس دانشگاه تبریز در این جلسه بود.

ضرورت تنظیم مجدد سرفصل‌ دروس، متناسب با اطلاعات پایه‌ی دانشجویان

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز نیز طی سخنانی با اشاره به تغییرات عمده در سیستم آموزشی دوره‌ی دبیرستان، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مبانی و اطلاعات پایه به دانش آموزان ارائه نمی‌گردد، بررسی دروس پیش از دانشگاه و تنظیم مجدد سرفصل‌ها متناسب با اطلاعات پایه‌ی دانشجویان ضروری بوده و در این راستا کمیته‌ی بازنگری و بازبینی در آئین نامه‌های دانشگاه نیز آماده‌ی دریافت پیشنهادات اساتید محترم است.

دکتر مصطفی صحرایی با اشاره به اختصاص ردیف بودجه‌ی مستقل برای خرید تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی اظهار امیدواری کرد تا با تخصیص این ردیف بودجه در سال آینده، بخشی از خریدهای آزمایشگاهی صورت پذیرد.

وی همچنین وجود بوروکراسی اداری و قوانین متناقض و متعدد را از عوامل اصلی تمدید سنوات مکرر برشمرد و بر ضرورت اصلاح این روند تاکید کرد.

افزایش گرنت مبالغ حمایتی پایان‌نامه‌ها

دکتر جلال شیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز ضمن قدردانی از فعالیت‌های پژوهشی دانشکده‌ی مهندسی مکانیک، قرار گرفتن سه عضو هیات علمی این دانشکده را در بین یک درصد دانشمندان برتر جهان، تبریک گفت و خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش گرنت مبالغ حمایتی پایان‌نامه‌ها در کمیته‌ی بازنگری و بازبینی در آئین نامه‌های دانشگاه، امیدوار هستیم با عملیاتی شدن برخی از مصوبات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گشایش خوبی را در بحث خرید تجهیزات آزمایشگاهی شاهد باشیم.

دانشجویان محور اصلی دانشگاه هستند

دکتر موسی رضائی معاون دانشجویی دانشگاه و رئیس سابق دانشکده‌ی مهندسی مکانیک نیز طی سخنانی اظهار کرد: همواره در انجام امور تأسی به شهدا را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده و خدمت به دانشگاه و کشور را وظیفه‌ی خودم می‌دانم و اگر قصوری در دوره مدیریت دانشکده روی داده از همه‌ی همکاران حلالیت می‌طلبم. دانشجویان محور اصلی دانشگاه هستند و ما همواره خود را خادم و خدمتگزار این عزیزان می‌دانیم.

در پایان این نشست از زحمات و خدمات دکتر رضایی رئیس سابق دانشکده‌ی مهندسی مکانیک تقدیر و دکتر شبگرد به‌عنوان رئیس جدید این دانشکده معرفی شد.

 رییس دانشگاه تبریز نیز با قدردانی از خدمات چهار ساله‌ی دکتر رضائی رئیس سابق دانشکده‌ی مهندسی مکانیک، برای دکتر شبگرد رئیس جدید این دانشکده، آرزوی موفقیت کرد.

 


( ۲ )

نظر شما :