معرفی کتاب:عفونت ها و مسمومیت های غذایی باکتریایی(دکتر میرحسن موسوی و دکتر سیدامین خطیبی)

۰۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۶ کد : ۱۸۳۳۴ اخبار
تعداد بازدید:۳۱۹۵

 


کتاب« فونت ها و مسمومیت های غذایی باکتریایی» در دانشگاه تبریز به چاپ رسید.
کتاب عفونت ها و مسمومیت های غذایی باکتریایی توسط دکتر میرحسن موسوی (عضو هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز) و دکتر سیدامین خطیبی (متخصص بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی) تالیف شده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، به گفته مولفان این کتاب بیماری‌های ناشی از مواد غذایی می‌توانند در کشورهای مختلف، بهداشت عمومی را با چالش‌های فراوانی مواجه کنند. علی‌رغم این‌که برخی از این بیماری‌ها در مناطقی از جهان، تحت کنترل قرار گرفته‌اند، ولی بیماری‌های دیگری در حالِ‌ ظهورند. افزایش روند شهرنشینی، پیشرفت‌های صنعتی، مهاجرت‌های بین‌المللی، حجم تولید محصولات غذایی، تمرکز در تولید، طولانی ‌شدن زنجیره‌های توزیع، و تغییر عادات مصرف مواد غذایی بر روی میزان شیوع و ابتلا به این بیماری‌ها مؤثر بوده‌اند.
این نویسندگان تاکید دارند؛ با توجه به این‌که عوامل باکتریایی سالیانه سهم بالایی از موارد ابتلا و ‌مرگ‌ومیر مربوط به بیماری‌های ناشی از مواد غذایی را در ایران و سایر کشورهای جهان به خود اختصاص می‌دهند و نیز به دلیل اهمیت کنترل و پیشگیری از این بیماری‌ها، در این کتاب سعی شده است تا آخرین اطلاعات علمی در زمینۀ این عوامل بیماری‌زا ارائه شود.
به گفته این مولفان در واقع ضرورتِ پاسخ‌گویی به نیازِ سازمان‌های مسئول در کنترل و نظارت بهداشتی مواد غذایی، دانشجویان و اساتید رشته‌های پزشکی، دامپزشکی، صنایع غذایی و بهداشت مواد غذایی و تمامی افرادی که در بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی نقش دارند، به منبعی که بتواند به‌روزترین اطلاعات لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهد، انگیزۀ تألیف کتاب حاضر بوده است.
لازم به ذکر است؛ قیمت کتاب« فونت ها و مسمومیت های غذایی باکتریایی» 540 هزار ریال اعلام شده که توسط انتشارات دانشگاه تبریز به چاپ رسیده است.

 

کلید واژه ها: عفونت ها و مسمومیت های غذایی باکتریایی دکتر میرحسن موسوی دکتر سیدامین خطیبی دانشگاه تبریز


( ۶ )

نظر شما :