آغازبکار فعالیت ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تبریز

۱۶ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۸ کد : ۱۸۰۳۸ اخبار
تعداد بازدید:۸۰۹

 

مدیر امور اجتماعی دانشگاه تبریز، از آغاز فعالیت ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی در این ارتباط گفت: اولین جلسه ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید در هشتم شهریور با حضوراعضای ستاد به منظور هماهنگی های لازم برای استقبال شایسته و جلوگیری از اقدامات موازی و هم پوشانی برنامه های قابل اجرا، اقدامات و برخورد محترمانه و اخلاق مدار و تبیین آئین نامه ها و مقررات دانشگاه، معرفی دانشگاه، معرفی تشکل های دانشجویی و فعالیت آنها برگزار شد.
وی با بیان اینکه در این جلسه بیش از 20 مورد برنامه و طرح مورد تصویب اعضای ستاد و جلسه قرار گرفت، یادآور شد: آیین ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تبریز هر ساله  بر اساس دستورالعمل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف خدمت‌رسانی، راهنمایی، تأمین آرامش و رفاه دانشجویان ورودی های جدید و تسهیل در امر ثبت‌نام آنان در بخش های مختلف فرهنگی و اجتماعی، پشتیبانی و تدارکات، رفاه، خدمات دانشجویی، مشاوره، استقبال و ... تشکیل و از اوایل شهریورماه فعالیت خود را با مشارکت و همکاری گروه های مختلف از تیم هایی بسیج دانشجویی و دیگر تشکل های دانشجویی، علمی و فرهنگی آغاز می کند.
وی با اشاره به برنامه‌های این ستاد گفت: فضاسازی دانشگاه جهت استقبال از دانشجویان، مراسم استقبال در روز اول ورود دانشجویان، تشکیل واحد پذیرش در بخش های مختلف این دانشگاه برای راهنمایی و پذیرایی از دانشجویان، برپایی غرفه های پذیرایی، فرهنگی و راهنمایی شامل(محل ثبت‌نام، مراحل ثبت‌نام، محل ادارات آموزش و دانشکده‌ها، محل خوابگاه‌ها و ...)، اهدای بسته فرهنگی شامل تقویم آموزشی، دفترچه یادداشت، نشریه و نقشه دانشگاه، فضا سازی خوابگاه ها، برگزاری اردو و ... از جمله خدمات این ستاد بیان کرد.
بر پایه همین گزارش؛ دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن 20 دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، 24 هزار  نفر دانشجو و نیز به جهت همجواری با دانشگاه های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال غرب کشور، عهده دار بخش بزرگی از مسئولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه های بین المللی است.


( ۶ )

نظر شما :