توسعه همکاری های مشترک دانشگاه تبریز با سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور

۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۱ کد : ۱۶۷۵۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۲۴

 

در نشستی راه های توسعه همکاری‌های مشترک دانشگاه تبریز و سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور به میزبانی دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این نشست با حضور سردار پاسدار مهدی رحیمی رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور و هیات همراه وی و دکتر صفر نصر اله زاده رئیس دانشگاه تبریز و جمعی از معاونان این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت. 

رئیس دانشگاه تبریز با تشریح برخی دستاوردهای این دانشگاه در حوزه های مختلف گفت: دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن ۸۰۰ نفر هیات علمی، ۲۰هزار دانشجو، چندین مرکز پژوهشی، تحقیقاتی و قطب علمی، پردیس علم و فناوری و ... به عنوان یکی از دانشگاه های مهم، تاثیرگذار، جامع و برتر کشورو منطقه است.

دکتر نصراله زاده در ادامه با تاکید براینکه دانشگاه تبریز با توجه به ظرفیت هایی که در حوزه های مختلف دارد، آماده همکاری های مشترک با دیگر نهاد ها و دستگاه ها و به ویژه با سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور برای رشد و شکوفایی کشور و رفع نیازهای جامعه است، تصریح کرد: این دانشگاه با توجه به سند راهبردی خود و  با شناسایی نخبگان، جوانان پر استعداد و اساتید برجسته و با پشتیبانی، حمایت از آنها و با همکاری دیگر دستگاه ها و نهادها می تواند در توسعه و پیشرفت کشورمان در حوزه های مختلف گام های موثری بردارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: امروزه توانمندی ها و ظرفیت های زیادی در بخش های مختلف در دانشگاه ها و دیگر مراکز تحقیقاتی کشورمان وجود دارد که باید از این پتانسیل برای رفع نیازهای کشورمان استفاده شود، چرا که هر وقت جامعه، صنعت و دولتمردان به دانشگاه ها اعتماد کردند، بسیازی ازمشکلات و نیازهای جامعه برطرف شده است.

سردار دکتر مهدی رحیمی مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی کشور نیز در این نشست ضمن قدردانی از میزبانی دانشگاه تبریز گفت: این دانشگاه به خاطر خدمات، حمایت ها و پشتیبانی های که از انقلاب و نظام و به خصوص در دوران ۸ سال دفاع مقدس داشته به عنوان مشهدالشهدای دانشگاه های ایران مطرح است که امیدواریم حضور ما در این دانشگاه مایه خیر و برکت و توسعه بیشتر همکاری های مشترک باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: دانشگاه تبریز به عنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور و با توجه به ظرفیت هایی که در حوزه های مختلف دارد، باید نقش آفرینی های لازم  برای برطرف نمودن نیازهای جامعه را ایفا نماید و در این راستا نیز سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور، آماده همکاری و پشتیبانی از دانشگاه تبریز است.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی کشور در بخش دیگر سخنان خود گفت: ما باید در راستای منویات مقام معظم رهبری و توصیه به علم و پژوهش در بیانیه گام دوم، اسناد بالادستی و نقشه جامع دفاعی کشور گام های موثری را در خیزش ملی و مرجعیت علمی کشور برداریم.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به جهش تولید علمی کشورمان، ایران در تولید علم و فناوری در منطقه جایگاه اول و در دنیا رتبه ۱۶را بدست آورده است که این روند تولید دانش با جریان سازی انقلابی و مردمی تولید علم و فناوری در کشور باید با توجه به نیاز کشورمان شتاب بیشتری بگیرد.

وی لازمه جهش علمی را ایجاد تحول و نوآوری در تولید دانش و خلق فناوری‌های مرز شکن عنوان کرد و یادآور شد: ما با سیاست‌گذاری و تدوین برنامه راهبردی و با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و دیگر مراکز علمی و با حمایت و پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان، مراکز رشد و پردیس های علم و فناوری ضمن برطرف نمودن بسیاری از مشکلات و نیازهای کشورمان در بخش های مختلف به سوی مرجعیت علمی در دنیا حرکت کنیم.

سرهنگ ارسلانی رییس سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه عاشورا نیز در این نشست با ارایه گزارشی از فعالیت حوزه علمی و پژوهشی سپاه عاشورا در استان گفت: دانشگاه تبریز ظرفیت های فراوانی در بخش های مختلف دارد که با امضای تفاهم نامه و توسعه همکاری های مشترک می توان از این توانمندی ها برای پیشرفت و رشد استان و کشورمان بهره گرفت.

دکتر جلال شیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز هم در این آیین ضمن قدردانی از حضور دکتر مهدی رحیمی، رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور و هیات همراه وی در دانشگاه تبریز گفت: این دانشگاه در سال های اخیر به کمک نخبگان، اساتید بسیجی و دیگر دانشمندان خویش، قدم های بزرگی در عرصه تولید علم و فناوری در کشور و منطقه برداشته است که با توسعه همکاری ها و حمایت و پشتیبانی رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشوراین روند در آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.

بازدید از پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز از جمله دیگر برنامه های رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشورو هیات همراه وی در این دانشگاه بود.

 

کلید واژه ها: دانشگاه تبریز سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور


( ۱ )

نظر شما :