بررسی راهکارهای تسهیل همکاری های پردیس بین المللی ارس دانشگاه تبریز و جلفا

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۴ کد : ۱۶۴۴۸ اخبار
تعداد بازدید:۷۶۳

 

نشست مسئولان پردیس بین المللی ارس دانشگاه تبریز با مسئولان اجرائی شهرستان جلفا برای بررسی مسائل و ارائه راهکارهای تسهیل همکاری و بهره گیری از پتانسیل های متقابل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، نشست مسئولان پردیس بین المللی ارس دانشگاه تبریز با امام جمعه، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر، معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد ارس و برخی مسئولان اجرائی شهرستان جلفا در خصوص بررسی مسائل و مشکلات پردیس بین المللی ارس و همچنین نحوه تسهیل امور و تقویت همکاری ها برای بهره گیری از پتانسیل های متقابل در محل ساختمان بین المللی ارس در جلفا برگزار شد.

 

حضور اساتید و دانشجویان ایرانی و خارجی در جلفا ظرفیت خوبی در زمینه گردشگری است

دکتر سید صمد حسینی، رئیس پردیس بین المللی ارس دانشگاه تبریز در ابتدای این نشست، ضمن گرامیداشت روز روابط عمومی و یاد و خاطره آزادسازی خرمشهر، از حضور  و همفکری مسئولان شهرستان در زمینه حل مسائل فرهنگی و دانشگاهی تقدیر نمود و گفت: مجوز پردیس بین المللی ارس از سال ۱۳۸۴صادر و از سال ۱۳۸۶پذیرش و جذب دانشجو به وسیله آزمون و بر طبق مقررات سازمان سنجش آغاز شده است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر با پذیرش دانشجو در ۷۲رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۴۲ رشته در مقطع دکتری، ۳۰۰۰ دانشجو و بیش از ۲۶۰ نفر عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز در این مجموعه فعالیت آموزشی دارند.

دکتر حسینی با اشاره به اینکه حضور و فعالیت اساتید و دانشجویان ایرانی و خارجی در شهر جلفا ظرفیت خوبی در زمینه گردشگری است،خاطرنشان کرد: ادامه حضور  این افراد و تداوم جذب دانشجو در سال های آتی نیازمند ایجاد امکانات رفاهی و آموزشی است که این کار مستلزم همکاری همه ارگان های اجرایی شهرستان است و ضمن قدردانی از حمایت هایی که تاکنون صورت پذیرفته است، از مسئولان، انتظار مساعدت و همکاری بیشتری داریم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت گردشگری علمی و مراجعه دانشجویان از اقصی نقاط کشورمان و همچنین پذیرش دانشجو از کشورهای دیگر زمینه اعتلای علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی منطقه را فراهم نمائیم.

رئیس پردیس بین المللی ارس با اشاره به ایجاد دومین کارخانه نوآوری ایران با همکاری منطقه آزاد ارس در منطقه آزاد ارس توسط دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: ایجاد کارخانه نوآوری از سوی دانشگاه تبریز در منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس فرصت خوبی برای هوشمند سازی و صنعتی سازی منطقه، استقرار شرکت های دانش بنیان، مراکز رشد، استارتاپ ها ، شرکت های نوآور، باشگاه های سرمایه گذار و ... جهش عظیمی در توسعه صنایع و تحول بزرگی در نوآوری صنعت و توسعه پایدار منطقه صورت خواهد گرفت.

دکتر حسینی با اشاره به تایید اعتبار مدرک پردیس بین المللی ارس از طرف وزارت علوم کشور عراق افزود: خوشبختانه به دلیل امکانات خوب آموزشی، بهره گیری از اساتید مجرب دانشگاه تبریز و همچنین با حمایت مالی و پرداخت وام کم بهره به دانشجویان علاوه بردانشجویان داخلی، ازسایر کشورها درخواست پذیرش داریم چنانچه بعد از بازدید رایزن فرهنگی عراق از امکانات پردیس اعتبار مدرک پردیس بین المللی ارس از طرف وزارت علوم عراق مورد تأیید قرار گرفت لذا انتظار داریم با همکاری و حمایت مسئولین شهرستان در زمینه واگذاری اسناد اراضی و تسهیل امور مرتبط با پردیس شاهد شکوفایی همه جانبه منطقه و گسترش دیپلماسی علمی  باشیم.

 

استفاده از ظرفیت دیپلماسی علمی

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین هادوی امام جمعه شهرستان جلفا ضمن تقدیر از اقدامات دانشگاه تبریز در منطقه، مسئولان را به تسهیل امور و گسترش همکاری توصیه نمود.

امام جمعه شهرستان جلفا گفت: باید تلاش شود تا با استفاده از ظرفیت دیپلماسی علمی از کشورهای همسایه و نقاط مختلف  کشورمان زمینه اعتلای علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی منطقه فراهم شود.

 

لزوم برگزاری نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان

مهندس یوسف داداش زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد ارس احداث خوابگاه دانشجویی با هزینه ۶۰ میلیارد تومان توسط دانشگاه تبریز در منطقه را فرصت خوبی برای پیشرفت منطقه توصیف نمود و بر آمادگی برگسترش همکاری ها در زمینه برگزاری نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان در منطقه و سایر زمینه ها تاکید کرد.

در ادامه جلسه صادق احمدی فرماندار شهرستان جلفا و همچنین دکتر بدرنژاد شهردار جلفا با تقدیر از تلاش های دانشگاه تبریز در شکوفایی فرهنگی و اقتصادی منطقه به بیان نظرات و راهکارهای گسترش همکاری و حل مسائل، پرداخته و بر آمادگی سازمان های متبوع  بر حمایت و همکاری با دانشگاه  تبریز جهت  پیشبرد  اهداف و  راهبردهای خود  در پردیس بین المللی ارس تآکید نمودند.

 


نظر شما :