در آستانه سالروز حماسه آزادی خرمشهر؛ اختتامیه اردوی راهیان نور در دانشگاه تبریز برگزار شد

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۵ کد : ۱۶۴۴۳ اخبار
تعداد بازدید:۷۰۷

 

آئین اختتامیه بیست و هفتمین اردوی راهیان نور با تجلیل از خادمان و برندگان مسابقه عکاسی از مناطق راهیان نور در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، آئین اختتامیه بیست و هفتمین اردوی راهیان نور با حضور یادگاران هشت سال دفاع مقدس، خادمان، دانشجویان و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه تبریز در تالار شهید شفائی دانشگاه تبریز برگزار شد.

 

راهیان نور یک راهبرد و استراتژی است

دکتر صفر نصر اله زاده رئیس دانشگاه تبریز ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و تجلیل از زحمات دست اندرکاران سفر معنوی راهیان نور اظهار داشت: برپایی اردوهای راهیان نور، بهترین سفرمعنوی، فکری و عقیدتی است که می توان رشادت ها، ایثارگری ها، فداکاری ها و جوانمردی های رزمندگان، ایثارگران و شهدا را به جوانان و نسل امروز و آینده انتقال داد.

دکتر نصر اله زاده با اشاره به اینکه راهیان نور یک راهبرد و استراتژی است، افزود: اگر ما نتوانیم این ارزش را به نسل های بعدی منتقل نمائیم گنج عظیمی را از دست داده ایم

وی در ادامه افزود: این ارزش ا باید به یک فرهنگ تبدیل شود و این اردوها می تواند در نگرش و ترسیم مسیر فکری جوانان نسبت به مسائل، موثر باشد و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری اردوی راهیان نور یک تکنولوژی و فناوری است.

 

راهیان نور مصداق بارز قیام همراه با تفکر است

در ادامه این آئین، محمدرضا سبزی مسئول بسیج دانشجوئی دانشگاه تبریز ضمن تقدیر از همکاری مسئولین دانشگاه تبریز به ویژه هیئت رئیسه و مدیریت فرهنگی این دانشگاه، گفت: دست اندرکاران این کاروان جوانان زیر بیست سالی بودند که با مدیریت خوب مسیر رشد معنوی و کمالات انسانی را طی نمودند و به استناد به آیات قرآن کریم راهیان نور مصداق بارز قیام همراه با تفکر است.

 

تقدیر از یادگاران دفاع مقدس و خادمان

در این مراسم که به همت بسیج دانشجوئی و با همکاری مدیریت فرهنگی دانشگاه تبریز برگزار شد از تعدادی از یادگاران دفاع مقدس که در این سفر معنوی به عنوان راوی در مناطق حضور داشتند تقدیربعمل آمد.

همچنین تجلیل از خادمان، برندگان مسابقه عکاسی از مناطق راهیان نور، اهداء تربت مناطق جنگی به عنوان تبرک به شرکت کنندگان از دیگر بخش های این مراسم بود.

شایان ذکر است؛ بیست و هفتمین کاروان راهیان نور دانشجویی دانشگاه تبریز، پس از دو سال وقفه به خاطر شیوع ویروس کرونا با شرکت ۲۵۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه در قالب کاروان شهید اصغر قصاب عبدالهی از ۱۸ تا  ۲۵ اسفند ماه جاری در مناطق جنگی جنوب برپا شد.

 


( ۱ )

نظر شما :