به منظور تحقق عملی شعار سال؛ راهکارهای گسترش همکاری های تحقیقاتی و فنآورانه دانشگاه تبریز با سازمان اقتصادی کوثر بررسی شد

۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۳ کد : ۱۶۰۷۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۴۶

در نشست هم اندیشی مسئولان دانشگاه تبریز و سازمان اقتصادی کوثر، راهکارهای گسترش همکاری های تحقیقاتی و فنآورانه بین دو سازمان بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این نشست با حضور دکتر صفر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز، دکتر جلیل شفق کلوانق رئیس دانشکده کشاورزی، دکتر علی پورزیاد مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه و برخی از مدیران گروه های آموزشی دانشکده کشاورزی و مهندس پویان مهر مسئول پژوهش و تحقیقات دانش بنیان سازمان اقتصادی کوثر و هیات همراه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دکتر نصراله زاده با اشاره به پتانسیل بالای اساتید، آزمایشگاه­ های متعدد و معتمد و همچنین اراضی مستعد دانشکده کشاورزی گفت: دانشکده کشاورزی با حدود هفتاد سال فعالیت آموزشی و علمی به عنوان یکی از قدیمی ترین مراکز پژوهشی در حوزه کشاورزی در سطح کشور است و به عنوان قطب علمی معتبر در زمینه تحقیقات کشاورزی در شمالغرب کشور از توانمندی بالایی برخوردار است.

رییس دانشگاه تبریز با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در سال 1401 و  نقش دانشگاه ها در تولید دانش بنیان خاطرنشان کرد: اینکه مراکز اقتصادی و تولیدی کشور از دانشگاه ها راهکار حل مشکلات خود را می خواهند نشان دهنده بلوغ فکری و آینده نگری آنهاست؛ از این رو دانشگاه تبریز آمادگی کامل برای بررسی نیازها و ارائه راهکارهای علمی و فنآورانه به سازمان اقتصادی کوثر برای پیشبرد اهداف مد نظر آن  سازمان در همه نقاط کشور را دارد و اطمینان داریم؛ هر دو مجموعه، از این همکاری نهایت استفاده را خواهند نمود.

در ادامه این نشست، مهندس پویان مهر، مسئول پژوهش و تحقیقات دانش بنیان سازمان اقتصادی کوثر با ارایه گزارش اجمالی در خصوص فعالیت ها و دستاوردهای این سازمان گفت: سازمان اقتصادی کوثر متشکل از 15 شرکت فعال در حوزه فعالیت های اقتصادی حوزه کشاورزی است که با تمرکز بیشتر در زمینه دام و طیور، صنایع لبنی، تولید نهاده های دامی، صنایع داروئی، شیلات، میکانیزاسیون کشاورزی و محصولات گلخانه ای در سطح کشور فعالیت می نماید و باهدف افزایش توان تولیدی و حل چالش های موجود در زمینه ارتقاء بهره وری اقتصادی به مراکز علمی و دانشگاهی روی آورده است.

مسئول پژوهش و تحقیقات دانش بنیان سازمان اقتصادی کوثر با تمجید از امکانات و توانمندی­ های دانشگاه تبریز اظهار امیدواری کرد: با همکاری دانشگاه تبریز و بهره گیری از ظرفیت علمی این دانشگاه، گام های مفیدی در توسعه کشور برداشته شود.

 در بخش دیگری از این نشست، دکتر جلیل شفق کلوانق رئیس دانشکده کشاورزی، دکتر علی پورزیاد  مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه و مدیران گروه های آموزشی دانشکده کشاورزی با اشاره به برخی از امکانات و پیشرفت های علمی دانشکده کشاورزی، شرکت های دانش بنیان  مرکز رشد و نوآوری دانشگاه وگروه های علمی بر آمادگی خود برای بررسی نیازهای تحقیقاتی سازمان اقتصادی کوثر و ارائه راهکارهای علمی و فنآورانه تاکید نمودند.

پیش از این، هیئت اعزامی از سازمان اقتصادی کوثر از ایستگاه تحقیقاتی خلعت پوشان و دانشکده کشاورزی از امکانات دانشگاه تبریز در حوزه تحقیقات کشاورزی بازدید نموده بودند. 

 


نظر شما :