گزارش؛ شور و نشاط بهاری در دانشگاه تبریز با حضور دانشجویان

۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۰ کد : ۱۶۰۷۶ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۷۴۳

 

برگزاری کلاس‌های مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز و حضور دانشجویان رنگ بوی دیگری به این دانشگاه داده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، کلاس‌های مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه همزمان با سایر دانشگاه‌های استان از ۱۴ فروردین ماه به صورت حضوری برگزار می‌شود و این دانشگاه سرسبز در هفته نخست آموزش حضوری خود، میزبان دانشجویان بسیاری از سراسر کشور بوده و اکنون شاهد بازگشت هرچند اندک اما امیدوارکننده جنب و جوش دانشجویان به دانشگاه هستیم.

دانشگاه تبریز در این روزهای سرسبز و بهاری، حس و حال متفاوت تر از روزهای دیگر دارد زیرا دانشجویان دانشگاه پا در خیابان‌ها و دانشکده‌ها و کلاس‌های آن گذاشته اند و حال و هوای درس خواندن و زندگی دانشجویی پر رنگ تر و بیشتر به چشم می‌خورد.

این دانشگاه بعد از  وقفه‌ای طولانی،بی صبرانه آغوش خود را برای تمامی دانشجویان باز کرده و با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم سعی دارد؛ تمامی جوانب و مشکلات دانشجویی را بسنجد و دو ماه مانده از نیمسال دوم سال تحصیل ۱۴۰۰-۱۴۰۱ را به بهترین دوران دانشجویان تبدیل کند؛ چرا که بعد از دو سال وقفه و دوری از میادین علمی، فرهنگی و اجتماعی، دانشجویان دانشگاه تبریز فرصت یافتند تا در خیابان‌های دانشگاه به خصوص خیابان اصلی و خیابانی معروف به جاده چالوس، قدم بزنند و خاطره‌های خود را تجدید کنند.

تقریبا تمامی دانشجویان پیش از آغاز رسمی کلاس‌های حضوری، بارها دلتنگی خود را در صفحات مجازی برای حضور در دانشگاه اذعان می‌کردند و می‌خواستند حتی برای یک بار هم که شده قدم زدن در محوطه و دیدن مناظر زیبا و سرسبز دانشگاه  و البته حضور در جمع‌های کلاسی و دوستان خود را تجربه کنند اما گویا انتظار نداشتند که موعد بازگشت به کلاس‌ها از فردای ۱۳ بدر باشد.

در گفت‌وگویی با دانشجویان می‌توان احساسات مختلف آن‌ها را که با گلایه‌های همیشگی دانشجویی ادغام شده را مشاهده کرد.

تعدادی از دانشجویان هنوز نمی‌توانند احساسات خود را نسبت به بازگشایی کلاس‌ها ابراز کنند و می‌گویند؛ قطعا آموزش حضوری بهترین نوع آموزش هست و دانشجو باید در دانشگاه باشد اما همزمانی این دوران با ماه مبارک رمضان آن هم اواسط ترم تحصیلی، مشکلات و مزایایی را ایجاد کرده است.

در این راستا دانشجویانی هستند که از استان‌های جنوبی و شمالی و دورترین نقاط کشور در تبریز گرد هم آمده ‌و فرهنگ‌های مختلف مردمی در دانشگاه تبریز به تبادل می‌پردازند. جمعیت بالا و متنوع دانشجویی دانشگاه باعث شده تا گرفتن خوابگاه برای دانشجویان غیربومی در روزهای نخست با اندکی معطلی مواجه شود اما این موضوع به مرور حل شده و موضوع رفاه دانشجویان نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت نخست قرار دارد.

تعدادی از دانشجویان نیز از حضور در کلاس و نوشتن جزوه بسیار خوشحال هستند و حتی می‌گویند، مطالبی که در یک جلسه یاد گرفتند را طی دو سال گذشته یاد نگرفته بودند. به گفته‌ آن‌ها، جزوه نوشتن در حضور استاد برایشان بسیار خوشایند تر از حضور در پشت سیستم و مشکلات قطع و وصلی اینترنت است.

بنا بر نظر اغلب دانشجویان، بازگشایی بازارها و محیط‌های شلوغ و پرتجمع شهرها از مدت‌ها قبل انجام گرفته و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نیز می‌توانست پیش از این‌ها بازگشایی شود.

بازگشایی دانشگاه در روزهایی که هنوز بیماری کرونا به طور کامل ریشه کن نشده، موجب نگرانی تعدادی از والدین و خانواده‌های دانشجویان نیز شده که در این خصوص نیز دانشگاه تبریز، ضدعفونی خوابگاه‌ها را در اولویت قرار داده اند.

مسئولان دانشگاه، اتاقی را در خوابگاه‌ها به عنوان اتاق ایزوله نیز تعبیه کرده اند که برای استقرار و قرنطینه دانشجویان کرونایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در این خصوص انتظار دارند که خود دانشجویان نیز جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری، حتما از ماسک‌های بهداشتی استفاده کنند.

محیط‌های آموزشی نیز هم‌چون روال گذشته اما هماهنگ با شرایط فعلی، در خدمت دانشجویان بوده و خود دانشجویان نیز سعی می‌کنند تا با حفظ فاصله گذاری اجتماعی در کلاس درسی حضور یابند.

بر اساس این گزارش، می‌توان گفت که دانشگاه تبریز تقریبا به شور و نشاط پیش از دوران کرونا بازگشته، با اینکه هنوز بسیاری از دانشجویان به خصوص ورودی‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ کارشناسی از هفته آینده و بعد از ۲۷ فروردین ماه در کلاس‌های حضوری شرکت می‌کنند اما با اندکی نگاه به محوطه دانشگاه نیز می‌توان بارقه‌های امید را مشاهده کرد.

 


( ۲۳ )

نظر شما :