انتصاب دکتر محمدی عارف به عنوان رییس جدید پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز

۰۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۶ کد : ۱۵۵۸۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۳۱


با حکم دکتر صفر نصراله زاده، رییس دانشگاه تبریز، دکتر ساجده محمدی عارف عضو هیات علمی دانشکده فیزیک به عنوان رییس جدید پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی این دانشگاه منصوب شد.
در حکم دکتر ساجده محمدی عارف، آمده است: نظر به سوابق و تجارب ارزنده جناب عالی و با استناد به مفاد ماده ۶ آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، به موجب این حکم، با حفظ سمت آموزشی، برای مدت دو سال به عنوان رییس پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی منصوب می شوید. امید است با اتکال به خداوند متعال و جلب مشارکت همکاران و صاحب نظران در حسن انجام این مسئولیت خطیر موفق و موید باشید.
دکتر ساجده محمدی عارف دانشیار دانشکده فیزیک دانشگاه تبریزاست و از سوابق اجرایی و علمی وی می توان به مدیر گروه فیزیک ماده چگال، مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی ومشاوره فرهنگی دانشکده فیزیک و چاپ 20 مقاله در مجلات ISI و علمی پژوهشی و ارایه 15 مقاله در همایش های ملی و بین المللی و ... اشاره کرد.
یادآور می شود: رئیس دانشگاه تبریز همچنین طی نامه‌ای جداگانه‌ای از خدمات دکتر سهراب احمدی که پیش از این ریاست پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی را بر عهده داشتند، قدردانی کرد.
لازم به ذکر است؛ پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی بعنوان رصدخانه دانشگاه تبریز فعالیت خود را آغاز نمود. پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، در راستای گسترش فعالیت های علمی و تحقیقاتی کشور، این مرکز دامنه فعالیت خود را افزایش داد و در سال 1371 بعنوان مرکز پژوهشی فیزیک کاربردی و تحقیقات ستاره شناسی شناخته شد. در سال 1382 مرکز پژوهشی فیزیک کاربردی بعنوان پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی با پنج گروه پژوهشی و آموزشی فوتونیک فیزیک ، فوتونیک الکترونیک ، فوتونیک مخابرات، فیزیک پلاسما و نجوم و اختر فیزیک فعالیت خود را گسترش داد. در سال 1398 با انتقال کلیه فعالیتهای آموزشی پژوهشکده به دانشکده فیزیک، پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی با تمرکز بیشتر بر تحقیقات بنیادی و کاربردی در شاخه های مختلف فیزیک و فوتونیک به فعالیتهای پژوهشی و فناورانه خود برای رفع نیازهای جامعه و صنعت ادامه می دهد. این پژوهشکده با گروههای مختلف بین المللی از دانشگاههای معتبر دنیا در تعامل بوده و دارای طرح های تحقیقاتی مشترک می باشد.


( ۱۰ )

نظر شما :