در گفتگو با دکتر اعلمی مطرح شد؛ اجرای پروژه طرح شبدری شهرک خاوران بر اساس تفاهم نامه بین دانشگاه تبریز و شهرداری/ تشریح عملکرد مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی

۰۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۹ کد : ۱۴۷۷۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۳۵

 

دکتر محمد تقی اعلمی، قائم مقام رییس و معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز، برخی اقدامات این دانشگاه در راستای اجرای پروژه طرح شبدری خاوران و عملکرد مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر اعلمی، در ابتدا ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، در مورد ابهامات و سوالاتی که در فضای مجازی در راستای  پروژه طرح شبدری خاوران مطرح شده که بخشی از اراضی دانشگاه تبریز در سایت خلعت پوشان به واسطه این طرح در اختیار شهرداری قرار می­گیرد، نکاتی را در خصوص روشن شدن این مسئله یادآور شد و گفت: حساسیتی که در فضای مجازی در ارتباط با طرح شبدری خاوران و اعضای هیات علمی دانشکده کشاورزی و مسایل دیگر دانشگاه مطرح شده، قابل تقدیر است، امیدواریم با این حساسیت بوجود آمده، در راستای ارتقای اهداف کلان دانشگاه، گام های موثری برداشته شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح شبدری خاوران حدود 10 الی 12 سال پیش از سوی شهرداری مطرح بوده و از این رو به دلیل واقع شدن بخشی از اراضی این دانشگاه در اجرای پروژه، دانشگاه تبریز هم به نوعی درگیر مسایل این طرح شده است، تصریح کرد: در راستای اجرای این پروژه، چهار سال پیش تفاهم نامه­ای بین جناب آقای دکتر پورمحمدی، رییس دانشگاه وقت و شهردار منطقه 9 به امضاء رسیده است.

براساس این تفاهم­نامه، مقرر شده است با جانمایی طرح مصوب مسیر 65 متری در اراضی دانشگاه تبریز و مشخص نمودن عرصه و اعیان­های واقع در طرح با لحاظ نمودن هزینه جایگزینی اعیان­های ذکر شده، دانشگاه تبریز و شهرداری منطقه به معرفی کارشناس رسمی دادگستری جهت ارزیابی و قیمت گذاری اراضی مورد نظر اقدام نمایند و پس از مشخص شدن ارزش اراضی واقع در طرح، شهرداری نسبت به ارائه معوض بصورت نقدی یا غیر نقدی که پس از طی مراحل قابل محاسبه می­باشد، اقدام نماید.

به گفته وی، شهرداری از اوایل سال 97 این پروژه را شروع کرده و قسمتی از این طرح در حال حاضر آماده افتتاح است که اتوبان پیامبر عظم را به بلوار شهدای غواص وصل می­کند، در قسمت دوم اجرای این طرح شبدری، بلوار شهدای غواص به میدان بسیج وصل خواهد شد که این قسمت، از اراضی دانشگاه تبریز در سایت خلعت پوشان عبور می کند و طول پروژه حدود 1100 متر است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در طول 4 سال گذشته بین شهرداری و دانشگاه تبریز مطرح شده، بنابراین با توجه به تفاهم نامه­ای که قبلا بین طرفین به امضاء رسیده باید عملیاتی شود، گفت: در خصوص نحوه اجرای این پروژه، همکاران اعضای هیات علمی دانشکده کشاورزی اعتراض دارند که با اجرای آن، بخشی از باغ ها، ذخایر ژنتیکی درختان مو، قنات موجود در سایت، استخر پرورش ماهی، واحدهای دامپروری و کارگاه­های مکانیک بیوسیستم و برخی تاسیسات زیربنایی این دانشگاه تخریب خواهد شد. برای حل این مساله، با بررسی آثار مخرب اجرای این پروژه توسط هیات کارشناسی و جلوگیری از متضرر شدن دانشگاه، این تاسیسات به محل دیگری منتقل خواهد شد. .

دکتر اعلمی با تاکید بر اینکه تمامی مسایل اجرای این پروژه باید بر اساس تفاهم نامه فوق صورت گیرد، تصریح کرد: باید تکلیف مالکیت اراضی واگذار شده مشخص و بر اساس این تفاهم نامه همه اقدامات صورت گیرد، بنابراین همه همکاران دانشگاهی اعم از هیات علمی، کارکنان و دانشجویان در جریان باشند، مسئولان دانشگاه در تلاش هستند، تمامی امور اجرای این طرح با توجه به تفاهم نامه امضاء شده طرفین صورت بگیرد و هیچ گونه کوتاهی نشود و باید منافع دانشگاه در اجرای این پروژه تامین شود.

وی همچنین ادامه داد که اخیرا نیز در راستای اجرایی نمودن این تفاهم نامه و با توجه به ادامه عملیات پروژه، جلسه­ای با حضور مسئولین شهرداری و دانشگاه در معاونت قضایی دادگستری استان تشکیل و صورتجلسه­ای در راستای ادامه کار به امضای طرفین رسیده است.

به گفته وی، مسئولان و مدیران وقت دو دستگاه نیز تمامی مسایل اجرای این پروژه را باید در راستای تفاهم نامه­ی به امضاء رسیده در دستور کار قرار دهند.

*********************************

معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز، در خصوص مسایل مالی دانشگاه گفت: در طول سه سال گذشته دانشگاه، عملکرد قابل قبولی در حوزه­های پشتیبانی و توسعه منابع داشته و در سال های اخیر اکثر بدهی های دانشگاه که حدود 60 میلیارد تومان در بخش های مختلف بوده، تسویه شده است.

وی با بیان اینکه با تلاش و همت مدیران و مسئولان دانشگاه اعتبار امسال در مقایسه با سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: در اجرای همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی که از محل فروش دارائی­ها تامین می­شود، بدلیل محقق نشدن در شش ماهه اول، پرداخت ها از اعتبار دانشگاه صورت گرفت که فشار زیادی به دانشگاه وارد شد.

به گفته وی به خاطر اختصاص بخش عظیمی از اعتبار دانشگاه به پرداخت حقوق پرسنل، در تامین مالی اجرای پروژه های دانشگاه نیز با مشکل مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز جزو اولین دانشگاهایی بود که معوقات امتیازات فصل 10 کارمندان محترم دانشگاه را پرداخت نمود، تصریح کرد: طرح همسان­سازی هم از اردیبهشت ماه سال جاری در این دانشگاه بطور کامل عملیاتی شده است.

به گفته وی دانشگاه تبریز که به خاطر شیوع کرونا، کلاس های خود را به صورت مجازی برگزار کرده در طول دو سال گذشته هیچ گونه تعدیل نیرو در بین کارکنان شرکتی نداشته و از خدمات این کارکنان در سایر بخش های دانشگاه استفاده شده است.

وی افزود: در صورت تخصیص اعتبارات همسان­سازی نیز بخش مهمی از مشکلات مالی و معوقات برطرف خواهد شد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز، در ادامه با تاکید بر اینکه در همسان­سازی حقوق اعضای هیات علمی و کارکنان نباید تبعض وجود داشته باشد، تصریح کرد: دانشگاه تبریز با توجه به اهداف و راهبردی که در پیش گرفته، سعی کرده تمامی معوقات هیات علمی و کارکنان در زمان تعیین شده پرداخت شود.

دکتر اعلمی ضمن تاکید بر جلوگیری از بوجود آمدن دوگانه هیات علمی و کارمند گفت: تلاش مسئولین دانشگاه همواره بر این بوده است که تبعیضی بین کارکنان و اعضای هیات علمی صورت نگیرد و همگان باید در راستای پیشبرد اهداف کلان دانشگاه تلاش نمایند.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه در ادامه با اشاره به عملکرد مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی گفت: پیگیری و اخذ شماره مستخدم برای بیش از 110 نفر از اعضای هیات علمی فاقد شماره استخدامی، ثبت و تکمیل اطلاعات اعضای هیات علمی و کارمندان و استفاده در سامانه پاکنا و اخذ تاییدیه از سازمان برنامه و بودجه، بروزرسانی اطلاعات و احکام کارکنان دانشگاه در سامانه آموزش عالی HES و تبدیل وضعیت استخدامی حدود 60 نفر از کارمندان قراردادی ایثارگر از جمله اقدامات این حوزه است.


( ۱۸ )

نظر شما :