بررسی راهکارهای جذب دانشجوی خارجی و بهبود کیفیت ارائه خدمات در پردیسهای خودگردان دانشگاه تبریز
راهکارهای جذب دانشجوی خارجی و بهبود کیفیت ارائه خدمات به اساتید و دانشجویان پردیسهای خودگردان بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز طی نشست مدیران گروههای آموزشی دانشگاه تبریز با اعضای هیئترئیسه پردیسهای خودگردان دانشگاه راهکارهای افزایش جذب دانشجویان خارجی و بهبود کیفیت ارائه خدمات به اساتید و دانشجویان مطرح و بررسی شد.
دکتر سید صمد حسینی رئیس پردیسهای خودگردان در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارش اجمالی از اقدامات صورت گرفته در حوزه خدمات آموزشی، رفاهی و عمرانی در سالهای اخیر افزود: در راستای بهبود خدمات آموزشی و تشویق اساتید و دانشجویان با مساعدت هیئترئیسه دانشگاه و شورای راهبردی پردیسهای خودگردان توانستهایم مشوقهایی را تصویب نماییم که از اهم آنها میتوان به اختصاص تشویقی به مقالات مستخرج از پژوهشهای صورت گرفته در پردیسهای خودگردان، پرداخت حقالتدریس پایاننامه و رساله در قالب حق التحقیق، پرداخت حقالزحمه مدیران گروههای آموزشی با در نظر گرفتن تعداد دانشجو، تسهیل فرآیندهای پرداخت حقالتدریس و حق التحقیق در کمترین زمان قانونی ممکن، بهرهمندی از اساتید بازنشسته به عنوان سرمایههای معنوی دانشگاه و فارغ التحصیلان نخبه دکتری به عنوان همکار حقالتدریس در صورت نیاز اشاره نمود.
دکتر حسینی با اشاره به تصویب تخفیف 20 درصد شهریه برای دانشجویان ممتاز و رتبه اول هر ورودی افزود: باهدف بالا بردن کیفیت آموزشی و ترغیب دانشجویان تسهیلاتی از قبیل تخفیف 20 درصد شهریه در مقطع فعلی و بالاتر، ایجاد زمینه بهرهمندی از وام بانکی با همکاری بانک قرضالحسنه مهر ایران اشاره نمود.
رئیس پردیسهای خودگردان دانشگاه تبریز با اشاره به اهمیت پذیرش و جذب دانشجویان خارجی در ارتقاء جایگاه بینالمللی دانشگاه و همچنین گسترش مبادلات فرهنگی بین دانشجویان خارجی و کشور میزبان افزود: همانطور که مستحضرید پردیس دانشگاه تبریز با توجه به تاییدیه هیئت رئیسه محترم دانشگاه، از طریق مدیریت همکاریهای علمی و بین المللی و اداره دانشجویان غیرایرانی این مدیریت اقدام به جذب دانشجویان خارجی در سال 1400 نمود. این دانشجویان به عنوان سفیران فرهنگی ایران در کشور خود محسوب میشوند لذا بهبود تعاملات و افزایش کیفیت خدمات آموزشی میتواند زمینه ارتقاء جایگاه دانشگاه و اساتید آن در عرصه بینالمللی و جذب مخاطبین بیشتر را فراهم نماید.
در ادامه جلسه برخی از مدیران گروههای آموزشی حاضر در جلسه ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در پردیسهای خودگردان نقدها، پیشنهادها و راهکارهایی درزمینه ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی و رفاهی اساتید و دانشجویان ارائه نمودند که از اهم آنها میتوان به: برگزاری آزمون جامع به صورت حضوری، حل مشکلات برگزاری کلاس و آزمون مجازی، استفاده از اساتید بازنشسته، اخذ آزمون سطح زبان فارسی یا انگلیسی برای دانشجویان خارجی، عدم پذیرش و تشکیل کلاس در صورت عدم حد نصاب، تجهیز امکانات سختافزاری گروههای آموزشی و اساتید شاغل به تدریس در پردیسهای خودگردان به امکاناتی از قبیل رایانه همراه و...، تخصیص حقالزحمه برای همکاران مرتبط با دانشجویان پردیس، تنظیم فرآیندهای راهنمای دقیق و صحیح برای جلوگیری از سردرگمی دانشجویان خارجی در فرآیندهای اداری و آموزشی جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو و خدشهدار شدن اعتبار دانشگاه، تشکیل کمیته همفکری مدیران گروههای آموزش جهت تبادل تجربیات و ارائه نظرات کارشناسی قبل از طرح در شورای راهبردی اشاره نمود
نظر شما :