هفتمین کنفرانس بین المللی کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون در دانشگاه تبریز برگزار شد

۰۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۰ کد : ۱۳۵۳۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۷۲


هفتمین کنفرانس بین المللی کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون از امروز به مدت دو روز به صورت مجازی در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریزبرگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز؛ این کنفرانس بین المللی‌ با سخنرانی دکتر علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شد که زبان اصلی ارایه مطالب و ارایه مقالات به صورت انگلیسی است.
دکتر ضیاالدین دائی کوزه کنانی رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز و دبیر کنفرانس هفتمین کنفرانس بین المللی کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون در مراسم افتتاحیه این کنفرانس در سخنانی ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان گفت: این کنفرانس بین المللی با همکاری انجمن مهندسان کنترل و ابزار دقیق ایران به مدت دو روز در شهر تاریخی و زیبای تبریز، شهر اولین‌ها برگزار شد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروزه حوزه کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون نقش مهم و تعیین کننده ای در زندگی انسان ها و به خصوص در تمامی صنایع بر عهده دارد، تصریح کرد: این کنفرانس درصدد است همزمان با گسترش دانش فنی، محیطی پویا جهت تبادل نظر علمی و فنی، ارائه آخرین یافته‌های پژوهشی و همچنین تشویق مشارکت محققان بوجود آورد.
دکتر محمدعلی بادامچی زاده دبیر علمی هفتمین کنفرانس بین المللی کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون هم با اشاره به محورهای اصلی این کنفرانس بین المللی گفت: تحلیل و طراحی سیستم های کنترل، کاربردهای مهندسی کنترل، اتوماسیون صنعتی و سیستم های ابزار دقیق، امنیت سیستم های کنترل، آموزش مهندسی کنترل، افق نو در مهندسی کنترل، رباتیک و مکاترونیک و کاربردهای هوش مصنوعی در کنترل از جمله محورهای اصلی هفتمین کنفرانس بین المللی کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون بود.
به گفته وی بعد از اعلام فراخوان حدود 184 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده بود که از این تعدداد 95 مقاله پذیرفته شده که در قالب سخنرانی در طول دو روز برگزاری ارایه شد.   
دکتر امیر امین زاده قوی فکر دبیر اجرایی هفتمین کنفرانس بین المللی کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون در دانشگاه تبریز نیز با اشاره به برنامه های جنبی این کنفرانس بین المللی گفت: همزمان با برگزاری این کنفرانس، 8 سخنرانی کلیدی، 5 کارگاه‌ آموزشی با حضور صاحب‌نظران دانشگاهی و صنعتی و سازمان‌های مرتبط برگزار شد.
به گفته وی مقالات ارایه شده در این کنفرانس بین المللی نیز با مشارکت اساتید و محققانی از 20 کشور جهان از جمله مکزیک، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، کانادا، ترکیه، پاکستان، آمریکا و ... برگزار شد.
بر پایه همین گزارش؛ هفتمین کنفرانس بین المللی کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون پنجم و ششم اسفند ماه به مدت دور روز به صورت مجازی در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار شد.


( ۳ )

نظر شما :