به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد؛ جلسه شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های استان و چهارمین جلسه شورای استانی هماهنگی فعالیت های قرآنی وعترت دانشگاه­ ها

۳۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۴ کد : ۱۲۷۲۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۰۰

 

جلسه شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های استان و چهارمین جلسه شورای استانی هماهنگی فعالیت های قرآنی وعترت دانشگاه­ها با حضور مسئول محترم دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان ومعاونین فرهنگی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان (وزارت عتف-علوم پزشکی-آزاد اسلامی) در تالار علامه جعفری دانشگاه تبریز برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز حجت الاسلام دکتر علی خدیوی، مسئول محترم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان با اشاره به حلول ماه ربیع الاول و مناسبت های این ماه خواستار برنامه ریزی دانشگاه ها برای بهره مندی هرچه بیشتر دانشگاهیان از فیوضات معنوی این ماه شد.

رئیس شورای استانی هماهنگی فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه ها با اشاره به نقش و اهمیت حوزه فرهنگی در جامعه افزود: حوزه فرهنگی با سایر حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و هنری ارتباط نزدیک دارد و اتفاقات هریک از این حوزه ها بر فرهنگ تاثیر گذاشته و آن را تحت شعاع قرار می­دهد و این امر نشان دهنده پیچیدگی و سخت بودن فعالیت در این حوزه می­ باشد.

حجت الاسلام دکتر علی خدیوی با اشاره اجمالی به اتفاقات تاریخی دوران امامان معصوم افزودند: تحلیل و برسی سیره امامان به همدیگر ارتباط دارد و متولیان فرهنگی و اجتماعی بایستی با بصیرت کامل سیره امامان را در سیر متوالی و مرتبط با هم بررسی و تبیین نمایند.

در ادامه این جلسه دکتر سجاد توحیدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز با اشاره به مجاهدتها و مبارزات درخشان شهید آیت الله قاضی طباطبائی بر ضرورت برگزاری مراسم بزرگداشت شایسته و در شان آن عالم تاکید نمود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز با اشاره برنامه های آتی دانشگاه تبریز در حوزه فرهنگی افزود: علاوه بر برنامه های فرهنگی در سطح دانشگاه، سه رویداد مهم فراخوان طراحی موزه شهدای 27 دیماه دانشگاه تبریز و استارت آپ دانش کار با موضوع آسیب های اجتماعی و همچنین رویداد سبک زندگی در سطح ملی از طرف دانشگاه تبریز اجراء خواهد شد و حمایت معنوی و مشارکت سایر دانشگاهها در اطلاع رسانی و مشارکت در این رویدادها موجب برگزاری بهتر و استفاده مطلوب دانشگاهیان خواهد شد.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام دکتر یوسف خیری دبیر شورای هماهنگی فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه های استان ضمن اعلام ضرورت تشکیل بانک اطلاعات جامع فعالیت های قرآنی و عترت در دانشگاهها افزود این امر علاوه بر تسهیل امور موجب متمرکز شدن بیشتر فعالیتها میگردد. وی همچنین خواستار به اشتراک گذاری کارهای موفق دانشگاهی در عرصه فعالیت های قرآنی جهت استفاده سایر دانشگاهها گردید.

در ادامه نشست معاونین فرهنگی دانشگاه های استان ضمن اشاره به برنامه های فرهنگی دانشگاه های متبوع برای برگزاری هرچه بهتر مراسم نکوداشت شهید قاضی طباطبائی و سایر فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها اعلام آمادگی نمودند.

شایان ذکر است مراسم نکوداشت چهل و یکمین سالگرد شهادت آیت الله قاضی طباطبائی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار خواهد شد.

 


( ۵ )

نظر شما :