انتخاب مقاله مروری محققان گروه علوم و صنایع غذایی دانشگاه تبریز به عنوان یکی از مقاله های پربازدید

۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۱ کد : ۱۲۲۹۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۳۹

 

مقاله مروری محققان گروه علوم و صنایع غذایی دانشگاه تبریز به عنوان مقاله با تعداد دانلود بالا (TOP DOWNLOAD PAPER ) در سال های 2018-2019 در نشریه International Journal of Dairy Technology انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز؛ این مقاله با عنوان:

Inulin addition to yoghurt: Prebiotic activity, health effects and sensory properties

یک مقاله مروری است که با همکاری دانشجویان بهنام اسماعیل نژاد، فاطمه کیوانی نهر، معصومه فولادی و آیلار ناظمی و به راهنمایی دکتر رضا رضایی مکرم از گرایش زیست فناوری صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز به چاپ رسیده است. 

به گفته دکتر رضایی این مقاله به بررسی الیگوفروکتان هایی مانند اینولین و کاربرد آن در مواد غذایی پرداخته است. الیگو فروکتان ها بعنوان فیبرهای رژیمی، ترکیبات پری بیوتیک و بیفیدوژنیک در سال های اخیر کاربرد گسترده ای در غذاهای عملگرا (Functional foods) یافته اند از مهمترین ترکیبات الیگوفروکتان می توان به اینولین اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این ترکیب در سال 2018 بعنوان فیبر رژیمی بهبود دهنده ویژگیهای تغذیه ای از سوی FDA مورد تایید قرار گرفته است که در مقاله مزبور ویژگی های فیزیکوشیمیایی اینولین در فراورده های غذایی و اثر سلامت زایی و عملکردی آن در تقویت فلور میکروبی مفید دستگاه گوارش مانند بیفیدوباکترها بررسی شده است.

یادآور می شود: دکتر رضایی مکرم عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز تاکنون راهنمایی بیش از 25 پایان نامه کارشناسی ارشد و 8 رساله دکتری را بر عهده داشته اند و همچنین دکتر کیوانی نهر در حال حاضر دوره پسا دکتری خود را در دانشگاه سسکچوان کشورکانادا می گذراند.

 

کلید واژه ها: دکتر رضایی مکرم FDA International Journal of Dairy Technology بهنام اسماعیل نژاد فاطمه کیوانی نهر معصومه فولادی آیلار ناظمی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز الیگوفروکتان هایی بیفیدوژنیک


( ۳ )

نظر شما :