با نگارش عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز منتشر شد؛ نخستین کتاب بیماری های دستگاه گوارش در اسب های ایران

۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۳ کد : ۱۱۹۵۰ اخبار
تعداد بازدید:۹۷۶

 

 

نخستین کتاب بیماری های دستگاه گوارش در  اسب های ایران با نگارش دکتر فریدون رضازاده زاوشتی، دانشیار گروه علوم درمانگاهی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، طب اسب، جایگاه ممتازی در دامپزشکی جهان دارد و ضروری است دانشجویان و دامپزشکان شاغل در صنعت اسب، بیش از پیش به آن توجه نمایند.

کتاب "بیماری های دستگاه گوارش در  اسب های ایران" بر اساس پاسخ به این نیاز، جمع آوری و نگاشته شده است.

بر پایه همین گزارش، این مجموعه بر اساس قالب طب داخلی دامهای بزرگ که دربسیاری از موارد اساس تشخیص و درمان بیماریهای اسب را نه تنها در ایران، بلکه در تمامی کشورها تشکیل می دهد، استوار شده و شامل چهار فصل بیماریهای داخلی، بیماریهای باکتریایی و ویروسی، بیماریهای انگلی، و بیماریهای متفرقه دستگاه گوارش اسب می باشد.

در این کتاب تلاش شده که از گزارشات مستدل و مقالات مرتبط داخلی که از حدود 30 سال گذشته در زمینه بیماریهای دستگاه گوارش اسب موجود بود، استفاده شود.

لازم به ذکر است؛ دکتر فریدون رضازاده زاوشتی، نویسنده این کتاب در حال حاضر دانشیار گروه علوم درمانگاهی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز بوده که در سال 1385 موفق به اخذ دکتری تخصصی بیماریهای داخلی دامهای بزرگ از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران شده است. وی  در سال 2004 به مدت 6 ماه در دانشکده دامپزشکی دانشگاه سنت اشتوان بوداپست تحت نظر پروفسور سنسی، دبیر کل سابق کنگره جهانی بویاتریکس در زمینه اسهال گوساله و در سال 2015 به مدت 9 ماه در دانشکده دامپزشکی و بیمارستان اسب،دانشگاه ایالتی لویزیانا (آمریکا) تحت نظر پروفسور اندروز در زمینه زخم معده در اسب و علل بروز آن به تحقیقات علمی پرداخته است.

یادآور می شود؛ تاکنون از دکتر  فریدون رضازاده زاوشتی100 مقاله علمی در کنگره های داخلی و خارجی منتشر و 20 پایان نامه در مقاطع دکتری  عمومی تحت نظر وی به انجام رسیده است.


نظر شما :