گسترش تعاملات و همکاری های فی مابین دانشگاه تبریز و شرکت تراکتورسازی ایران

۲۳ دی ۱۳۹۸ | ۰۸:۴۰ کد : ۱۱۰۸۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۴۸

 

مدیر عامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران و جمعی از مدیران آن در دیدار با رئیس دانشگاه و بازدید از مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز بر گسترش تعاملات و همکاری های علمی- تحقیقاتی و آموزشی فی مابین تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در ابتدای این دیدار بر عزم جدی دانشگاه برگسترش تعاملات و همکاری ها با توجه به ظرفیت ها با  جامعه مخصوصا با بخش صنعت تاکید کرد و گفت: امروزه توسعه ارتباط دانشگاه با  بخش تولیدی و صنعتی  یکی از راههای مهم برون رفت از مشکلات  ناشی از تحریم ها است.

دکتر مجیدی در ادامه بر لزوم ساماندهی و عملیاتی نحوه ارتباط دانشگاه با مراکز صنعتی و در این میان با تراکتورسازی ایران  تاکید  و یادآور شد: با توجه به  وجود  زمینه های متعدد همکاری ضروری است با تدوین  فرآیندهای اصولی این همکاری ها در حوزه های مختلف بیش از اینها توسعه یابد.

مهندس ابوالفتح  ابراهیمی مدیر عامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در این آیین برعزم جدی این مجموعه به گسترش توسعه روابط آموزشی و پژوهشی با دانشگاه تبریز تاکید کرد و گفت: رشد و پیشرفت تراکتورسازی در سال های اخیر مرهون استفاده از تجربیات  علمی و پژوهشی دانشگاهیان  بوده که در این میان اساتید و فارغ التحصیلان این دانشگاه نقش تعیین کننده ای داشته اند.

وی تاکید کرد: این مجموعه علاوه بر گسترش تعاملات و همکاری های علمی- تحقیقاتی و آموزشی فی مابین، آماده جذب دانشجویان و فارغ التحصیلان  مستعد، بانگیزه و متخصص  دانشگاه تبریز در تمام مقاطع تحصیلی است.

دکتر اصغر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه  تبریز هم در این دیدار ضمن  بیان  اجمالی توانمندی ها و ظرفیت های دانشگاه تبریز در بخش های مختلف ، به معرفی مرکز رشد و فناوری این دانشگاه جهت توسعه گسترش همکاری ها با گروه صنعتی تراکتورسازی ایران پرداخت.

لازم به ذکر است؛ پیش از این در راستای ایجاد و گسترش تعاملات و همکاری های علمی- تحقیقاتی و آموزشی فی مابین دانشگاه و صنعت، دانشگاه تبریز و شرکت تراکتورسازی تفاهم نامه همکاری امضاء کرده بودند.

خاطر نشان می شود: مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز از دو واحد (مرکز رشد  و مرکز نوآوری) تشکیل شده که مرکز رشد در سال 1390 و مرکز نوآوری هم در سال 1395 تاسیس شده اند.

 

 


( ۳ )

نظر شما :