با محوریت « کودک‌همسری»؛ هیجدهمین نشست هیئت اندیشه‌ورز آذربایجان شرقی برگزار شد

۰۱ مهر ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۳ کد : ۱۰۲۱۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۰۵

هیجدهمین نشست هیئت اندیشه‌ورز استان آذربایجان شرقی با محوریت « کودک‌همسری»؛ با حضور اساتید، کارشناسان و متخصصان سازمان ‌های مختلف به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز در این آیین با اشاره به اهمیت موضوع خواستار بررسی این آسیب اجتماعی با ارایه آمار دقیق و پیمایش اصولی با توجه به شرایط و موقعیت های جغرافیایی و اجتماعی مناطق مختلف با استفاده از تجارب و تئوری های جهانی شد.

علی شکوهی، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنکی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان این نکته که کودک همسری جزء پنج معضل اجتماعی مهم جامعه  است، تصریح کرد: از جمله آسیب های اجتماعی آن طلاق است.

دکتر جلیل  باباپور عضو هیات علمی دانشگاه تبریز نیز در این آیین دلایل عمده رشد کودک همسری را فقر، اعتیاد والدین، فقدان آموزش های کافی والدین و فرزندان و برخی آداب رسوم اجتماعی مناطق  مختلف بین کرد.

همچنین در این جلسه برخی اساتید و اعضای شرکت کننده به ارایه دیدگاه ها و نکته نظرات خود  در خصوص« کودک‌همسری»؛ آثار و پیامدهای آن پرداختند.

بر پایه همین گزارش، ازدواج کودکان یا کودک‌همسری نوعی ازدواج رسمی یا غیررسمی است که در آن فرد، قبل از سن معقول، وارد پیمان زناشویی می‌شود. عوامل مختلفی برای ایجاد و گسترش پدیده کودک همسری دست به دست هم می‌دهند که مهم‌ترین آنها فقر اعلام شده است.

لازم به ذکر است: جلسه هیئت اندیشه ورز استان آذربایجان شرقی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز و با مشارکت استانداری استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.

 


( ۱ )

نظر شما :