آغاز فعالیت ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تبریز

۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۰:۲۰ کد : ۱۰۰۸۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۷۰

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز و دبیر ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید، از آغاز فعالیت این ستاد در سال تحصیلی 99- 98 در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر سجاد توحیدی در این ارتباط با تاکید بر اینکه این ستاد بر اساس دستورالعمل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف خدمت‌رسانی و راهنمایی دانشجویان ورودی جدید تشکیل شده است، اظهار داشت: راهنمایی، تأمین آرامش و رفاه دانشجویان ورودی های جدید و تسهیل در امر ثبت‌نام آنان از جمله اهداف تشکیل این ستاد است که در بخش های مختلف فرهنگی و اجتماعی، پشتیبانی و تدارکات، رفاه، خدمات دانشجویی، مشاوره، استقبال و مراسم ویژه ورودی های جدید فعالیت خود را از اوایل شهریور آغاز کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز، مشارکت و همکاری گروه های مختلف از تیم هایی بسیج دانشجویی و دیگر تشکل های دانشجویی، علمی و فرهنگی در دانشگاه را از جمله برنامه های این ستاد برشمرد و یادآور شد: بر تحقق برنامه های این ستاد، بیشتر از خود دانشجویان و ظرفیت تشکل های دانشجویی استفاده می شود.

وی در ادامه تشکیل واحد پذیرش در بخش های مختلف این دانشگاه برای راهنمایی و پذیرایی از دانشجویان، برپایی غرفه های پذیرایی، فرهنگی و راهنمایی شامل(محل ثبت‌نام، مراحل ثبت‌نام، محل ادارات آموزش و دانشکده‌ها، محل خوابگاه‌ها و ...) را از جمله دیگر خدمات این ستاد بیان کرد و افزود: همچنین اطلاعات کامل مورد نیاز دانشجویان ورودی جدید، در سایت اصلی دانشگاه و در زمان بندی های مشخص قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود اهدای گل در درب های ورودی دانشگاه، برگزاری آیین ویژه آغاز سال تحصیلی برای دانشجویان ورودی جدید، اهدای بسته فرهنگی شامل تقویم آموزشی، دفترچه یادداشت، نشریه و نقشه دانشگاه و اجرای برنامه های متنوع را از دیگر برنامه های ستاد اعلام کرد، یادآور شد: فضاسازی دانشگاه جهت استقبال از دانشجویان از جمله دیگر برنامه های این ستاد است.

 معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز، اضافه کرد: در تقویم آموزشی، علاوه بر معرفی واحدهای مختلف دانشگاه، نکات اصلی مورد نیاز دانشجویان ورودی جدید نیز گنجانده شده است.

وی در خاتمه تاکید کرد: در همین راستا همچنین تمهیدات لازم توسط مدیریت های مختلف دانشگاه جهت تسریع فرآیند ثبت نام و تسهیل امور مربوطه اندیشیده شده است.

بر پایه همین گزارش؛ دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از 24 هزار  نفر دانشجو و نیز به جهت همجواری با دانشگاه های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال غرب کشور، عهده دار بخش بزرگی از مسئولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه های بین المللی است.


( ۹ )

نظر شما :