رئیس دانشگاه تبریز: پایه هر نوع توسعه و پیشرفت پژوهش است

۰۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۹ کد : ۹۹۸۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۰۳

 

رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه پایه هر نوع توسعه و پیشرفتی در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در هر کشور و ملتی پژوهش است، گفت: امروزه اقتدار کشورها و ملت ها به برکت تولید علم و فناوری است و از این رو نقش دانشگاه ها و مراکز علمی در قدرت و توسعه پایدار آن جوامع تعیین کننده است.

  به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر میررضا مجیدی امروز در نخستین همایش ملی «شهر پایدار و گام دوم انقلاب» که در راستای ابلاغیه بیانیه دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد، تصریح کرد: از ارکان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب افتخار به گذشته و امید به آینده است و بر همین اساس  در این بیانیه، چرایی یک آینده پرامید را پیش روی مخاطبان ترسیم کرده  و در آن نقاط قوت و ضعف برنامه های گام اول انقلاب تحلیل شده و راهکارهای لازم برای رفع آن ها ارایه شده است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت نگاه علمی به مسائل تاکید کرد: در ذات انسان، علم گذاشته شده و از این‌رو باید به اقتصاد، سیاست، فرهنگ وحتی مدیریت شهری و دیگر مسایل کلان باید با دید علم نگاه کنیم.

رئیس دانشگاه اضافه کرد: مدیریت شهری پایدار با علم و دانش حوزه‌های عمران، شهرسازی، مدیریت جامع شناسی، روان شناسی و دیگر رشته‌های مرتبط ارتباط تنگاتنگ دارد و لازمه شهر پایدار ملاحظات زیست محیطی، تعامل بین نسل حال و آینده و رفاه درون نسل ها است. 

دکتر مجیدی یادآور شد: در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبر معظم انقلاب به علم و پژوهش تاکید ویژه ای دارند چرا که پایه هر نوع توسعه ای در ابعاد متخلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پژوهش است.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دستاوردها و افتخارات این دانشگاه در عرصه های مختلف گفت: دانشگاه تبریز در خط مقدم مبارزه با استکبار بوده و در زمان انقلاب نیز به خوبی درخشیده است و عنوان مشهدالشهدای دانشگاه های ایران نیز به خاطر شهادت 22 تن از دانشجویان این دانشگاه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز در حال حاضر به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال غرب کشور، عهده دار بخش بزرگی از مسئولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه های بین المللی است، خاطر نشان کرد: دانشگاه تبریز از نظر بین‌المللی با نزدیک به ۲۰۰ دانشگاه دنیا ارتباط دارد و طی سال گذشته  با وجود تحریم‌های شدید شیطان بزرگ توانسته است  همچنان ارتباط خود با دنیا و دیپلماسی علمی را گسترش دهد.

همین گزارش حاکی است، همایش ملی «شهر پایدار و گام دوم انقلاب» که به همت شهرداری تبریز و به منظور بهره گیری از بیانیه گام دوم انقلاب در مدیریت شهری برگزار می شود ، شامل ۹ محور اصلی و ۵۰ محور فرعی است که از جمله می‌توان به مشارکت اجتماعی، مدیریت جهادی و انقلابی گری اخلاق، معنویت و سبک زندگی اسلامی ایرانی عدالت اجتماعی و سلامت نظام اداری جوان‌گرایی، خلاقیت و نوآوری فرهنگ و تمدن نوین اسلامی حقوق شهروندی دیپلماسی شهری علم و پژوهش اقتصاد و... اشاره کرد.

 


( ۳ )

نظر شما :