آغاز ورزش صبحگاهی بانوان دانشگاه تبریز

۰۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۴ کد : ۹۹۲۴ اخبار
تعداد بازدید:۲۳۲۵

ورزش صبحگاهی بانوان دانشگاه تبریز در راستای افزایش نشاط اجتماعی، بهره وری و تندرستی بانوان شاغل در محوطه باغ گیاه شناسی این دانشگاه آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر لیلا خازینی مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان دانشگاه تبریز در این ارتباط گفت: این برنامه ورزشی صبحگاهی به همت مدیریت تربیت بدنی و در راستای افزایش نشاط اجتماعی، بهره وری و تندرستی بانوان شاغل دانشگاه تبریز، اولین جلسه آن با استقبال بی نظیر بانوان شاغل در محوطه باغ گیاه شناسی برگزار شد.

وی اضافه کرد: این برنامه به پیشنهاد مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان و توافق معاونت پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه آغاز و به دلیل مسئولیت‌های سنگین اکثر بانوان پس از ساعات کاری در محیط خانواده، در ساعات ابتدایی صبح روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته برگزار خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه تمرینات بدنی و ورزش یکی از راههای علاج و تسکین فشارهای روانی است، افزود: از آنجـائی که فشارهای روانی می تواند بـاعث بروز خستگی شوند ،تمرینات بدنی موجب بالا رفتن قدرت عضلانی  گشته، خون بیشتری در آنها جریان می یابد و از میزان خستگی و دردهای عضلاتی ناشی از فشارهای روانی می‌کاهد و همچنین تمرینات بدنی با افزایش سطح اندروفین خون مـوجب بالا بردن نشاط و شادابی در افراد می شود. بنـابراین افراد قابلیتـهای بیشـتری برای فائق آمدن برمشـکـلات روانی را پیـدا می کنند.

به گفته وی با توجه به نقش محوری بانوان در خانواده، بانوانی که اقدام به انجام فعالیت منظم می نمایند هدفمند و امیدوار گشته و تغییرات زیـادی را در اهـداف زندگی خود بوجود می آورند. در این راستا ورزش مهمترین عامل از بین بردن افسردگیها و یا پیشگیری از بوجود آمدن این نوع بیماریها است.

همین گزارش حاکی است؛ در حال حاضر نزدیک 400 نفر بانوی شاغل هیات علمی و کارمند در بخش های مختلف در دانشگاه تبریز مشغول به فعالیت هستند.


( ۵ )

نظر شما :