پذیرش بدون آزمون بیش از ۴۰ دانشجوی مقطع دکتری در دانشگاه تبریز

۳۱ تیر ۱۳۹۸ | ۰۸:۴۸ کد : ۹۸۹۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۷۲

رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز، از پذیرش بدون آزمون بیش از ۴۰ دانشجوی مقطع دکتری برای سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸، از طریق آئین نامه استعدادهای درخشان و جایزه شهید احدی، بر اساس سوابق تحصیلی و مصاحبه علمی در دانشگاه تبریز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر حمید احمدی با اشاره به نحوه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان و جایزه شهید احدی در مقطع دکتری سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ اظهار داشت: امسال مجموعاً ۱۷۷ پرونده توسط گروه حمایت از استعدادهای درخشان وصول شد که از این تعداد، ۱۴۱ پرونده شرایط پایه تصریح شده در شیوه نامه پذیرش را احراز نموده و جهت تخصیص امتیازات سوابق آموزشی و پژوهشی به دانشکده های مربوطه ارسال شدند.

وی اضافه کرد: پس از بررسی سوابق توسط دانشکده ها، از ۶۲ متقاضی با توجه به کسب حد نصاب لازم از مجموع امتیازات سوابق آموزشی و پژوهشی، برای شرکت در مصاحبه علمی دعوت به عمل آمد که نهایتاً ۴۳ نفر موفق به اخذ پذیرش شدند.

به گفته وی بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع دکتری، مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه تبریز می توانست معادل با ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش روزانه از طریق کنکور سراسری را به صورت مازاد بر ظرفیت و از طریق سهمیه استعدادهای درخشان، با بررسی سوابق تحصیلی و انجام مصاحبه علمی پذیرش نماید.

دکتر احمدی تصریح کرد: پذیرش دانشجو در تمامی رشته ها و  گرایش های مقطع دکتری دانشگاه تبریز که در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ دارای سهمیه پذیرش روزانه از طریق کنکور سراسری هستند، از میان دانشجویان و فارغ التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد، با لحاظ نمودن شرایط مندرج در شیوه نامه پذیرش، صورت گرفته است.

به گفته وی، سال گذشته مجموعاً ۲۴۳ نفر از طریق سهمیه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان و جایزه شهید احدی در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه تبریز پذیرش شده بودند که این تعداد امسال به ۴۲۱ نفر افزایش یافته است.

یادآور می شود: دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از ۲۴ هزار  نفر دانشجو و ۴۵۷ هزار متر مربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و پژوهشی و نیز به جهت همجواری با دانشگاه های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال غرب کشور، عهده دار بخش بزرگی از مسئولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه های بین المللی است.


( ۶ )

نظر شما :