نشست بررسی مطالعات سیل با حضور دستگاه های اجرایی استان در دانشگاه تبریز

۲۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۴ کد : ۹۸۷۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۷۴

دومین نشست هم اندیشی شورای مشترک گروه آب و هواشناسی دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز با حضور دستگاه های اجرایی استان حول محور بررسی مطالعات سیل با تکیه به داده های خروجی آزمایشگاه هواشناسی ماهواره ای این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این نشست هم اندیشی با حضور نمایندگان سازمان ها و و ادارات کل استان از جمله سازمان آب منطقه ای، اداره کل منابع طبیعی، سازمان مدیریت بحران، پدافند غیر عامل، سازمان محیط زیست، سازمان هواشناسی و شهرداری تبریز حول محور مطالعات سیل با تاکید به داده های خروجی آزمایشگاه هواشناسی ماهواره ای دانشگاه تبریز روز گذشته در دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی  این دانشگاه برگزار شد.

در این آیین بعد از ارائه نقطه نظرات و دیدگاه های نمایندگان سازمان ها و دستگاه ها و اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز شرکت کننده در این جلسه، دکتر رستم زاده مسئول آزمایشگاه هواشناسی ماهواره ای دانشگاه تبریز؛ در مورد پایش هوشمند منابع و ذخایر آبی و مونیتورینگ لحظه ای و بلادرنگ سیلاب و همچنین پایش و رصد آتش سوزی جنگل ها و مراتع توضیحات مبسوطی ارائه کرد.

همین گزارش حاکی است؛ در پایان نمایندگان و اعضای جلسه مذکور موافقت نمودند که تشکیل این جلسات باید به طور منظم، ماهانه و با شرکت نمایندگان ثابت سازمان ها و بر اساس تهیه و تنظیم یک فلوچارت مشخص، تشکیل گردد.

با این وجود همچنین در ابتدا مقرر شد؛ مطالعات مربوط به سیل و تهیه نقشه های سیلاب شهری (شهر تبریز) با عنوان " پهنه بندی سیل خیزی تبریز" در الویت طرح های تحقیقاتی قرار گرفته و در جلسات آتی نیز پروژه تحقیقاتی " مدیریت آتش سوزی جنگل ها و مراتع بویزه جنگل های ارسباران" و "تصرفات و تغییرات اراضی در اراضی ملی " مورد بررسی و کار محققان سازمان های مذکور و دانشگاه تبریز قرار گیرد.


( ۱ )

نظر شما :