آغاز بکار اولین رویداد بین المللی مدرسه تابستانه چالش های مدیریت ورزشی به میزبانی دانشگاه تبریز

۲۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۵ کد : ۹۸۶۴ اخبار
تعداد بازدید:۲۳۰۰

اولین رویداد بین المللی مدرسه تابستانه چالش های مدیریت ورزشی با حضور و سخنرانی اساتید و محققانی از کشورهای فرانسه، لهستان، پاکستان، ترکیه، پرتغال و کشورمان به میزبانی دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر سهیل عابر مدیر امور پژوهشی دانشگاه تبریز در آیین آغاز بکار این مدرسه با تاکید بر اینکه علوم ورزشی با سلامت فردی و اجتماعی ارتباط نزدیکی دارد، اظهار داشت: از ملزومات داشتن فرد و جامعه سالم  پرداختن به امور ورزشی و آگاهی داشتن به دانش متناسب با  نیازهای روز جامعه است.

وی در ادامه با بیان این نکته که علوم  ورزشی با حوزه های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه ارتباط دارد، تصریح کرد: در همین راستا پرداختن علمی به جنبه های مرتبط با ورزش از ملزومات مدیریت ورزشی پیشرفته است که در نهایت موجب سلامت اجتماع می شود.

این عضو هیات علمی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره  به عزم جدی دانشگاه تبریز برای حمایت از برنامه ها، همایش ها و کنفرانس هایی که منجر به تبادل دانش، اطلاعات و افزایش توان علمی پژوهشگران شود،  اضافه کرد: به عنوان مثال برگزاری این رویداد بین المللی می تواند، مقدمه ای برای گسترش توسعه همکاریهای علمی با پژوهشگران کشورهای مختلف جهان جهت بهره مندی از پتانسیل های علمی و ورزشی بالای دانشگاه تبریز و شهر تبریز در عرصه های مدیریت ورزشی، توریسم ورزشی و کارآفرینی ورزشی شود.

دکتر سعید نیکو خصلت عضو هیات علمی دانشگاه تبریز و عضو شورای شهر تبریز نیز در این مدرسه تابستانه با اشاره به سابقه دیرینه دانشگاهی و توریستی شهر تبریز گفت: شهر تبریز دارای جاذبه ها و امکانات متعدد است و بر همین اساس پژوهشگران عرصه ورزش می توانند با بهره مندی از علم مدیریت ورزشی پیشرفته و تبادل تجربیات علمی بین المللی، زمینه پیشرفت توریسم ورزشی و بهرمندی از مزایای اقتصاد ی ورزش را فراهم نمایند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز در برگزاری رویدادهای علمی در حوزه ورزش به نوعی پیشگام بوده است، تصریح کرد: برگزاری اولین کنگره اورآسیائی علوم ورزشی در مهرماه سال گذشته و مدرسه تابستانه چالش های مدیریت ورزشی نمونه بارز این امر است.

  به گفته وی با برگزاری این قبیل کنگره ها می توان حرکت صحیح  جامعه دانشگاهی در مسیر نیاز به  تبادل اطلاعات علمی با پژوهشگران سایر کشورها در عرصه مدیریت ورزشی را مشاهده کرد و در این ارتباط امید است با تداوم برگزاری چنین  نشست ها و همایش های با همکاری سایر ارگان های اجرائی اعم از آموزش و پرورش و شهرداری علاوه بر بالندگی علمی جامعه ورزشی، کمکی هم برای مدیریت علمی ورزشی جهت پیشرفت اقتصادی و اجتماعی را فراهم نمود.

دکتر یعقوب بدری آذرین دبیر کل اولین مدرسه تابستانه چالش های مدیریت ورزشی و رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز نیز در این آیین مدیریت ورزشی را از جمله یکی از چالش های موجود در کشورمان بیان کرد و گفت: تثبیت و گسترش جایگاه علم در عرصه ورزش می تواند به بهبود بهره وری اجتماعی و اقتصادی ورزش منجر شود و در این میان تبادل اطلاعات علمی و رهیافت های پژوهشگران ورزشی می تواند، راهگشای فعالان عرصه توریسم و اقتصاد ورزشی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اولین مدرسه تابستانه چالش های مدیریت ورزشی در محورهای مدیریت گردشگری ورزشی، برندهای ورزشی، مدیریت داوطلبان ورزشی، جامعه شناسی ورزشی، ورزشهای بومی و باستانی و اقتصاد ورزشی با حضور اساتید و محققان داخلی و خارجی برگزار می شود، اضافه کرد: فراهم نمودن زمینه ای جهت تبادل افکار و دانش بین پژوهشگران، ارائه دستاوردهای جدید پژوهشی در زمینه ی مدیریت ورزشی و کمک به حل مشکلات و معضلات ورزش کشور از جمله اهداف برپایی این مدرسه است.

رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز تاکید کرد: در این مدرسه تابستانه  که در محور های مختلف برگزار می گردد و از پژوهشگران کشورهای مختلف نیز دعوت به عمل آمده است که بتوانیم بستری فراهم نماییم که در آن از تجارب و موفقیت های پژوهشگران کشورهای دیگر در حوزه های مختلف مدیریت ورزشی استفاده نماییم.

دکتر وجیهه جوانی دبیر علمی اولین مدرسه تابستانه چالش های مدیریت ورزشی در دانشگاه تبریز نیز در آیین افتتاحیه این همایش گفت: این رویداد علمی با سخنرانی 7 نفر از متخصصین حوزه مدیریت ورزشی از کشورهای ترکیه، پاکستان، فرانسه، لهستان، پرتغال و ایران برگزار می شود.

به گفته وی برگزاری نشست های گروهی با حضور اساتید و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و برپایی بخش از این رویداد در منطقه آزاد ارس از جمله دیگر برنامه های اولین رویداد بین المللی مدرسه  تابستانه  چالش های مدیریت ورزشی به میزبانی دانشگاه تبریز است.

یادآور می شود: اولین مدرسه تابستانه چالش های مدیریت ورزشی به همت دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز  و با همکاری منطقه آزاد ارس از امروز آغاز شده و تا 28 تیرماه در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی این دانشگاه و منطقه آزاد ارس برگزار خواهد شد.

 

 


نظر شما :