کارگاه آموزشی «آشنایی با جوایز تحصیلی» در دانشگاه تبریز برگزار شد

۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۲۳ کد : ۹۶۲۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۶۲

کارگاه آموزشی تحت عنوان آشنایی با جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان با شرکت نزدیک 80 نفر از سوی گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز و با همکاری بنیاد نخبگان استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این کارگاه آموزشی با حضور و سخنرانی دکتر حیاتی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و دکتر احمدی، رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز و مهندس قربانپور، کارشناس بنیاد نخبگان استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

دکتر حمید احمدی رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز در این باره با تاکید بر اینکه شرکت در این کارگاه آموزشی به صورت آزاد و رایگان بوده و به شرکت کنندگان گواهی شرکت در کارگاه اعطاء خواهد شد، گفت: هدف از برگزاری این کارگاه  بیشتر به منظور آشنایی دانشجویان دانشگاه تبریز با سیاست ها و مقررات بنیاد ملی نخبگان، تشریح فرآیند اعطای جوایز تحصیلی بنیاد و نهایتاً پاسخ به سؤالات دانشجویان درخصوص این موضوعات  بوده است.

به گفته وی بنیاد ملی نخبگان نهادی است که با هدف سیاست گذاری در زمینه توسعه منابع انسانی برگزیده کشور و برنامه ریزی در زمینه نخبه شناسی، نخبه پروری، نخبه گزینی و نخبه گماری فعالیت می کند.

 رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه رویکرد بنیاد ملی نخبگان، شناسایی اجتماعات نخبگانی از طریق رصد رفتار و فعالیت های نخبگانی آنان در تمامی حوزه ها و همچنین پشتیبانی از فعالیت های آنان با همکاری دستگاه های ذی ربط برای اثرگذاری مناسب آنان در جامعه تخصصی خود است، یادآور شد: بنیاد به دنبال ایجاد مسیری برای تواناسازی مستعدان برتر کشور از یک سو و تسهیل مسیر تأثیرگذاری سرآمدان و نخبگان در اجتماع تخصصی از سوی دیگر است. ضمن این که الگوسازی از بزرگان علم، فرهنگ، فناوری، ادب و هنر برای نسل جوان در زمره سایر فعالیت هایی است که بنیاد سرلوحه امور خود قرار داده است.

 به گفته وی یکی از رسالت های مهم بنیاد، ایجاد فضا و محیطی مناسب برای شناختن نخبگان و بهره مندی از آنان در عرصه های مختلف علمی، صنعتی، فرهنگی و اقتصادی کشور است. لذا تلاش شده است چهارچوبی در کشور شکل گیرد که در آن گفتمان نخبگانی، چگونگی تأثیرگذاری نخبگان و نیز بهره مندی از توان اجتماعات نخبگانی برای تحقق اهداف توسعه در سطوح محلی، ملی و بین المللی محقق شود.

دکتر احمدی درخصوص جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: بنیاد ملی نخبگان با هدف حمایت مادی و معنوی از دانشجویان نخبه و هدایت این استعدادهای برتر به سمت اولویت های راهبردی کشور، تسهیلات و جوایز متنوعی را طراحی و ارائه می کند که از آن جمله می توان به اعتبارات آموزشیاری، پژوهشیاری، فن یاری، اعتبار ارتباطات علمی، اعتبار توانمندی آموزشی، کارآفرینی، اعتبار شرکت در مجامع علمی خارجی، اعتبار اعزام به فرصت مطالعاتی، راتبه دانشجویی، اعتبار هسته مسئله محور پژوهشی و فناورانه، تسهیلات نظام وظیفه، بیمه تکمیلی درمان، هدیه ازدواج، ودیعه اجاره مسکن و غیره اشاره کرد.

همین گزارش حاکی است؛ تعداد دانشجویان دانشگاه تبریز که در نیم سال اول سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ مشمول جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان شده اند، مجموعاً ۴۸ نفر بودند که در مقایسه با نیم سال اول سال گذشته، بیش از 2/5 برابر شده است.

 

 

 


( ۴ )

نظر شما :