به میزبانی دانشگاه تبریز؛ پانزدهمین نشست هیئت اندیشه‌ورز آذربایجان شرقی برگزار شد

۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۲۱ کد : ۹۶۲۰ اخبار
تعداد بازدید:۳۶۶۱

 

پانزدهمین نشست هیئت اندیشه‌ورز استان آذربایجان شرقی با محوریت « نشاط اجتماعی» به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز در این آیین با اشاره به اهمیت موضوع نشاط اجتماعی و ارائه راهکارهای عملی و علمی در چهارچوب ارزش ها و هنجارهای موجود در جامعه، استفاده از نکات مثبت تجربه ها و راهکارهای موجود در سایر کشورها را ضروری بیان کرد و اظهار داشت: با حفظ حرمت و کرامت دینی در جامعه و با استفاده از تجربیات مثبت و نکات مشترک دیگر کشورهای موفق در این حوزه می توان در ارتقای نشاط اجتماعی کشورمان بهره مند شد.

وی در ادامه خواستار توجه ویژه نقش گروه های مردم نهاد در بهبود تعاملات اجتماعی و کارکرد مثبت  گروه های مردم نهاد در نهادینه کردن رفتارهای فرهنگی و اجتماعی شد و برای تحقق این امر توجه مسئولان و دستگاه های ذی ربط را ضروری بیان کرد.

مهندس علیار راستگو معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه قانون اساسی ما شامل حقوق و تکالیف است که یکطرف آن حکومت و طرف دیگر آن مردم هستند؛ یعنی اموری که بخواهد در بین مردم به مرحله ی اجرا در بیاید، باید مردم نیز از آن رضایت داشته باشند، تصریح کرد: در همین راستا برای عملیاتی کردن موضوعی همچون نشاط اجتماعی، نیز باید به تعریف واحدی برسیم و پس از آن، مصادیق نشاط اجتماعی مشخص بشود و سپس ارائه راهکار بکنیم.

به گفته وی یکی از دردهای موجود در جامعه این است که موضوعات مطروحه در مرحله اجرا، فقط به دوش دولت و دستگاه های اجرایی گذاشته می شود و از مشارکت عمومی خبری نیست.

مهندس بدر شکوهی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنکی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این آیین دست یابی به گفتمان مشترک برای توسعه نشاط اجتماعی را ضروری بیان کرد و گفت: در تمام نقاط دنیا و در تمام مسائل و موضوع ها، برای طی راه منطقی در کار جمعی، ملتزم به اشتراک نظر در آن موضوع هستند که این امر در موضوع نشاط اجتماعی هم صدق می کند.

وی اضافه کرد: نشاط اجتماعی عبارت از این است که فرد از حضور خود در جامعه، همچنانکه در خانواده خود احساس آرامش می کند،  این حس را داشته باشد که اگر غیر از این باشد، منجر به آسیب های اجتماعی خواهد شد.

مدیر امور اجتماعی دانشگاه تبریز نیز در این نشست با ارایه گزارشی  از وضعیت نشاط اجتماعی در کشورهای مختلف جهان گفت: با توجه به تاکیدات مکرر مسئولان نظام و بیانیه مهم گام دوم مقام معظم رهبری در مورد تقویت فضای نشاط و امید در کشور، این سومین جلسه در موضوع نشاط اجتماعی از ابتدای سال  جاری است که با حضور اعضای هیئت اندیشه ورز استان برگزار می شود.

دکتر علی پورزیاد در ادامه با اشاره به شاخص های مهم جهانی جهت  ارزیابی نشاط اجتماعی در کشورها افزود: سرانه تولید ناخالص داخلی، انجام کارهای خیریه و داوطلبانه، توجه به آموزش و پرورش و بهداشت و مبارزه با فساد، از جمله مواردی هستند که در شاخص های جهانی جهت  ارزیابی نشاط در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

یادآور می شود: در این نشست همچنین جمعی از اعضای هیئت اندیشه ورز استان شرکت کننده در این نشست( دکتر فرامرز سنجرانی مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، سرهنگ هاشم شعفی معاون اجتماعی فرماندهی انظامی استان، دکتر علی اکبر طاهری اقدم قائم مقام و معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، سرهنگ عباس قربان زاده رئیس پلیس امنیت اخلاقی فرماندهی انتظامی استان و حجت الاسلام والمسلمین دکتر مجتبی نظری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر اصغر نقدی و دکتر کمال کوهی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز)  به ارائه پیشنهادات و نکته نظرات خود پرداختند.

یادآور می شود: جلسه هیئت اندیشه ورز استان آذربایجان شرقی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز و با مشارکت استانداری استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.

 

 

 


( ۲ )

نظر شما :