آغاز بکار مدرسه تحقیقاتی بین المللی« گراف-الگوریتم و روشهای احتمالاتی» در دانشگاه تبریز

۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۶ کد : ۹۶۰۵ اخبار
تعداد بازدید:۳۵۳۲

 

مدرسه تحقیقاتی بین المللی" گراف-الگوریتم و روشهای احتمالاتی"  با حضور اساتید و محققانی از ایران و  کشورهای فرانسه، کانادا، ترکیه، هند، پاکستان و افغانستان  به میزبانی دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر اصغر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز درآیین افتتاحیه مدرسه تحقیقاتی بین المللی" گراف-الگوریتم و روشهای احتمالاتی"  ضمن  خیرمقدم  به  شرکت کنندگان با اشاره  به  سابقه تاریخی تولید علم و فناوری در ایران و در راس آنها در شهر تبریز اظهار داشت: تبریز به عنوان یکی از مراکز علمی و پژوهشی جهان اسلام  گذشته افتخارآمیزی در عرصه  پژوهش و علم دارد و نشان بارز این امر وجود دانشگاه ربع رشیدی است که کانون فعالیت پژوهشی و آموزشی اندیشمندان  بزرگی از کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی بوده است.

وی در ادامه با تاکید بر آمادگی  دانشگاه تبریز برای همکاری با مراکزپژوهشی و علمی جهان  یادآور شد: این دانشگاه در حال حاضر با داشتن بیش از 24 هزار نفر دانشجو و حدود 800 نفر عضو هیئت علمی از پتانسیل بالائی برای همکاری با مراکز علمی دنیا دارد و برگزاری چنین  نشست ها و همایش هایی نشان  از  عزم دانشگاه  برای تحقق بخشیدن  به  ارتباط با مراکز علمی جهان است.

دکتر افشین بهمرام دبیر مدرسه تحقیقاتی بین المللی« گراف-الگوریتم و روشهای احتمالاتی» در دانشگاه تبریز نیز در آیین آغاز بکار این همایش در این ارتباط گفت: این مدرسه تحقیقاتی از مدارس تحقیقاتی منتخب و مورد حمایت "موسسه بین المللی ریاضیات محض و کاربردی "(CIMPA)واقع در کشور فرانسه است.

 عضو هیات علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه این مرکز هرساله حدود بیست مدرسه در کشورهایی برگزار می کند که در زمینه تحقیقات ریاضی پویا و در حال توسعه هستند، تصریح کرد: هدف این رویداد بین المللی، تعامل و آشنایی با جدیدترین یافته های علمی درباره پژوهش های صورت گرفته در زمینه ریاضیات در جامعه علمی ایران و منطقه است.

به گفته وی در این مدرسه تحقیقاتی اساتید برجسته ای ازدانشگاه پاریس دیدرو، دانشگاه سوربون و موسسه تحقیقاتی CNRS   فرانسه و دانشگاه برندون کانادا و پژوهشگاه دانش های بنیادی ایران سخنرانی هایی در مورد تحقیقات علمی جدید در حوزه " گراف الگوریتم  و روشهای احتمالاتی " در طول برگزاری این مدرسه ارایه خواهند داد.

عضو هیات علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه این مدرسه با حضور حدود 70 محقق و دانشجوی دکتری داخلی و خارجی با ارایه سخنرانی های مختلف در حال برگزاری است، اضافه کرد: در این مدرسه تحقیقاتی همچنین به مناسبت هشتاد سالگی دکتر غلامرضا خسروشاهی از اساتید پیشکسوت و برجسته ریاضیات کشور و از موسسین پژوهشگاه دانشهای بنیادی (IPM) در زادگاهشان شهرتبریز تجلیل به عمل خواهد آمد.

همین گزارش حاکی است؛ مدرسه تحقیقاتی بین المللی" گراف-الگوریتم و روشهای احتمالاتی"  از امروز تا 2 تیر ماه  با حضور اساتید و محققانی از ایران و  کشورهای فرانسه، کانادا، ترکیه، هند، پاکستان و افغانستان به دانشگاه تبریز برگزار می شود.

 


( ۸ )

نظر شما :