مدرسه تحقیقاتی بین المللی« گراف-الگوریتم و روشهای احتمالاتی» در دانشگاه تبریز برگزار می شود

۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۵ کد : ۹۵۹۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۸۸

مدرسه تحقیقاتی بین المللی" گراف-الگوریتم و روشهای احتمالاتی"  با حضور اساتید و محققانی از ایران و  کشورهای فرانسه، کانادا، ترکیه، هند، پاکستان و افغانستان از 25 خرداد تا 2 تیر 1398 در دانشگاه تبریز برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر افشین بهمرام دبیر مدرسه تحقیقاتی بین المللی« گراف-الگوریتم و روشهای احتمالاتی» در دانشگاه تبریز در این ارتباط گفت: این مدرسه تحقیقاتی از مدارس تحقیقاتی منتخب و مورد حمایت "موسسه بین المللی ریاضیات محض و کاربردی "(CIMPA)واقع در کشور فرانسه است که درپوسترمدارس تحقیقاتی  سال 2019  این موسسه به  دانشکده های ریاضی و موسسات تحقیقاتی ریاضی در سراسر جهان ارسال گردیده است.

 عضو هیات علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه این مرکز هرساله حدود بیست مدرسه در کشورهایی برگزار می کند که در زمینه تحقیقات ریاضی پویا و در حال توسعه هستند، تصریح کرد: هدف این رویداد بین المللی، تعامل و آشنایی با جدیدترین یافته های علمی درباره پژوهش های صورت گرفته در زمینه ریاضیات در جامعه علمی ایران و منطقه است.

به گفته وی در این مدرسه تحقیقاتی اساتید برجسته ای ازدانشگاه پاریس دیدرو، دانشگاه سوربون و موسسه تحقیقاتی CNRS   فرانسه و دانشگاه برندون کانادا و پژوهشگاه دانش های بنیادی ایران سخنرانی هایی در مورد تحقیقات علمی جدید در حوزه " گراف الگوریتم  و روشهای احتمالاتی " ارایه خواهند داد.

وی تاکید کرد: همچنین حدود 70 محقق و دانشجوی دکتری از کشورهای ایران، ترکیه، هند و پاکستان در سخنرانی های این مدرسه تحقیقاتی شرکت خواهند کرد.

عضو هیات علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز اضافه کرد: در این مدرسه تحقیقاتی همچنین به مناسبت هشتاد سالگی دکتر غلامرضا خسروشاهی از اساتید پیشکسوت و برجسته ریاضیات کشور و از موسسین پژوهشگاه دانشهای بنیادی (IPM) در زادگاهشان شهرتبریز تجلیل به عمل خواهد آمد.


نظر شما :