نشستی تحت عنوان« مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار در دانشگاه؛ چالش‌ها و راهکارها» در دانشگاه تبریز برگزار شد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰ کد : ۹۴۴۹ اخبار
تعداد بازدید:۲۷۵۱

 

 نشستی علمی تحت عنوان« مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار در دانشگاه؛ چالش‌ها و راهکارها»  به همت کانون  محیط زیست و با همکاری پژوهشکده محیط زیست دانشگاه  تبریز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر محمدباقر بهشتی عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد  دانشگاه تبریز و عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به  نقش ارزنده محیط زیست در تعاملات  اقتصادی و  سیاسی،  بر ضرورت حفظ محیط زیست جهت  دست یابی به  توسعه پایدار تاکید کرد و اظهار داشت: امروزه چالش های زیست محیطی از مهمترین  موانع تحقق توسعه  پایدار کشورها و ملت ها به حساب می آید.

به گفته وی با رفع این چالش ها می توان بسیاری از اختلاف ها  و جنگ های بین کشورها در این حوزه را برطرفکرد و جهان را  به سوی آینده  ایمن و توام  با توسعه پایدار سوق داد.

دکتر مهدی ضرغامی مدیر پروژه سبز و عضو هیات علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تبریز نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش اجمالی از فعالیت های انجام شده در عرصه حفظ محیط زیست در این دانشگاه گفت: با وجود  اقدامات  انجام گرفته  متاسفانه در عرصه  زیست محیطی مشکلات عدیده ای در دانشگاه تبریز وجود دارد  که  حل آنها موجب صرفه جوئی های هنگفتی در زمینه  مالی، انرژی و آب در دانشگاه می شود.

وی در ادامه اجرای طرح تفکیک زباله  در سطح دانشگاه را  از مهمترین  نیازهای دانشگاه برشمرد و افزود: باتوجه به وجود  مواد  آزمایشگاهی خطرناک در سطح آزمایشگاه های دانشگاه و همچنین میزان  بالای تولید زباله ،انجام تفکیک جهت بازیافت زباله ها ودفن علمی و اصولی زباله های آزمایشگاهی در دانشگاه ضروری است.

به گفته وی با مدیریت بهینه  منابع  موجود در دانشگاه تبریز ضمن  بهره مندی دانشگاهیان  از زیبائی های بصری، همچنین می توان به  توسعه  پایدار و درخور شان این دانشگاه تبریز هم دست یافت و برای تحقق این امر همت و تلاش همه دانشگاهیان این دانشگاه ضروری است. 

یادآور می شود: برپایی جلسه پرسش و پاسخ و ارائه پیشنهاد  در خصوص مسائل  زیست محیطی دانشگاه تبریز از دیگر برنامه های نشستی علمی تحت عنوان« مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار در دانشگاه؛ چالش‌ها و راهکارها»  در دانشگاه تبریز بود.

 


نظر شما :