سیزدهمین نشست هیئت اندیشه‌ورز استان در دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰ کد : ۹۳۴۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۹۳

سیزدهمین نشست هیئت اندیشه‌ورز استان با محوریت نشاط اجتماعی، با حضور اساتید، کارشناسان و متخصصان ارگان‌های مختلف به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رئیس دانشگاه تبریز در این نشست با بیان اینکه نشاط اجتماعی موتور محرکه هر جامعه ای است، اظهار داشت: جامعه ای که در آن نشاط اجتماعی حاکم باشد، آن جامعه در مسیر رشد و پیشرفت قرار خواهد گرفت.

دکتر میر رضا مجیدی در ادامه با تاکید بر اینکه دستگاه ها و متولیان این حوزه باید با توجه به تاریخ، تمدن و فرهنگ گذشته در جامعه نشاط اجتماعی بوجود آورند، تصریح کرد: ما باید با توجه به آموزه های دینی، اعتقادی، آیین ها، باورها و فرهنگ گذشته خویش نشاط و شادابی را در جامعه نهادینه بکنیم و نباید در این راستا از فرهنگ جوامع غربی تبعیت بکنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه را بزرگترین چالش عصر نسل امروز بیان کرد و یادآور شد: بهترین راهکار برای حل این مشکل در جامعه توجه به بیانیه گام دوم انقلاب است و از این رو همه دستگاه ها و متولیان امر نیز باید با توجه به منویات رهبری عمل نمایند.

علیار راستگو معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست، ضمن تشکر از میزبانی شایسته دانشگاه تبریز از برگزاری این نوع جلسات در یک مرکز علمی گفت: نشاط اجتماعی، مانع پیشگیری از بسیاری آسیب های اجتماعی و فعالیت های زیرزمینی است و بر همین اساس همه نهادها و متولیان این حوزه باید بیش از اینها به این مسئله توجه داشته باشند.

به گفته وی در جامعه ای که در آن نشاط اجتماعی برقرار باشد در آن جامعه امید، سرزندگی و دل بستگی بین مردم و حاکمیت استوارخواهد شد.

همین گزارش حاکی است: همچنین در این جلسه برخی اساتید و اعضای شرکت کننده به ارایه دیدگاه ها و نکته نظرات خود  در خصوص نشاط اجتماعی، آثار و پیامدهای آن پرداختند.

یادآور می شود: جلسه هیئت اندیشه ورز استان آذربایجان شرقی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز و با مشارکت استانداری استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.

 


نظر شما :