بر اساس رتبه بندی تایمز: دانشگاه تبریز در جمع ۱۲ دانشگاه اثر گذار برتر کشور قرار گرفت

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۹:۰۰ کد : ۹۳۴۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۳۸

 

در اولین رتبه بندی اثرگذارترین دانشگاه ها که اخیرا از سوی پایگاه رتبه بندی تایمز منتشر شده، دانشگاه تبریز در جمع ۱۲ دانشگاه برترکشور قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، بر اساس پایگاه رتبه بندی تایمز و نتایج رتبه بندی دانشگاه های برتر آسیایی، دانشگاه تبریز توانست رتبه ۱۴۸ آسیا و رتبه  هشتم کشورمان را به دست آورد.

 در این رتبه بندی دانشگاه های صنعتی نوشیروانی بابل، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، تهران، و علوم پزشکی ایران به ترتیب رتبه های اول تا هفتم ایران و رتبه های ۳۷، ۸۳، ۸۸، ۹۶، ۱۰۸، ۱۳۹، ۱۴۲ آسیا را به دست آورده اند.

بر اساس همین رتبه بندی دانشگاه تبریز در کل نمره 27/8 را به دست آورده است. لازم به ذکر است که دانشگاه تبریز در این رتبه بندی از نظر شاخص استنادی نمره 35/2، در آمد از صنعت نمره 41/2، چشم اندار بین المللی نمره ۱۶، پژوهش نمره 18/2  و از نظر شاخص تدریس نمره 29/9 را به خود اختصاص داده است.

بعد از دانشگاه تبریز دانشگاه هایی چون صنعتی خواجه نصیرتوسی با کسب رتبه ۱۷۳، شیراز با کسب رتبه۱۸۸، شهید بهشتی با کسب رتبه ۱۹۳ رتبه های نهم تا یازدهم ایران را به خود اختصاص داده اند.

همین گزارش حاکی است؛ همچنین دانشگاه تبریز به همراه دانشگاه های صنعتی نوشیروان بابل، کاشان، شهید باهنر کرمان، علوم پزشکی شهید بهشتی، تربیت مدرس، و زنجان رتبه سوم دانشگاه های ایران را در اولین رتبه بندی تایمز در خصوص ارزیابی تأثیرگذاری در توسعه پایدار ۲۰۱۹ (Times Impact Ranking ۲۰۱۹)  را به دست آورد.

در این رتبه بندی که ۴۶۲ دانشگاه رتبه بندی شده دانشگاه تبریز در زمینه شاخص های "کیفیت آموزش" و "آراستگی و کمک به رشد اقتصادی" رتبه ۱۰۱ تا ۲۰۰، از نظر شاخص برابری جنسیتی رتبه ۲۰۱ تا ۳۰۰ و در شاخص سلامت و تندرستی و در کل رتبه ۳۰۱ تا ۴۰۰ دنیا را به دست آورده است.


( ۳ )

نظر شما :