با غبار روبی مرقد مطهر شهدای گمنام؛ هفته سراهای دانشجویی در دانشگاه تبریز آغاز شد

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۷:۲۴ کد : ۹۲۶۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۹۱

 

هفته سراهای دانشجویی با غبار روبی مرقد مطهر شهدای گمنام با حضور هیات رئیسه و جمعی از دانشگاهیان در دانشگاه تبریز آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر حسین امامعلی‌پور معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در این آیین با تاکید بر اینکه اگر امروزه از کشورمان در حوزه های مختلف به افتخار و اقتدار یاد می کنند به خاطر خون پاک این شهدا بوده است، اظهار داشت: ما باید ادامه دهنده راه این شهدا باشیم، چرا که این شهدا چراغ راه ما هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تشریح برخی اقدامات صورت گرفته به مناسبت هفته سراهای دانشجویی در این دانشگاه افزود: در همین راستا برنامه های مختلف و متنوعی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز به همه متقاضیان واجد شرایط خوابگاه ارایه می دهد، یادآور شد: زندگی در خوابگاه های دانشجویی بهترین فرصت برای دانشجویان برای تمرین آموزش زندگی اجتماعی، پذیرش افراد جدید غیر از خانواده و تحمل همدیگر در آغازین دوره جوانی است.

به گفته وی با تکمیل و تجهیز سراهای دانشجویی در دانشگاه های می توان ضمن ایجاد رفاه و آسایش بیشتر برای دانشجویان، آنان را برای رسیدن به موفقعیت های بالاتر یاری کرد.

همین گزارش حاکی است؛ در این آیین معنوی دانشگاهیان تبریز، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان به غبارروبی و عطرافشانی مرقد مطهر شهدا پرداختند. مداحی و قرائت فاتحه بر سر مزار شهدای گمنام از دیگر بخش های این مراسم بود که از سوی مدیریت فرهنگی دانشگاه تبریز برگزار شد.

یادآور می شود: دانشگاه تبریز به عنوان مشهدالشهدای دانشگاه های ایران مطرح است و اولین دانشگاه کشور است که پنج شهید گمنام در آن به خاک سپرده شده است.

 


( ۲ )

نظر شما :