رئیس جدید دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز معرفی شد

۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۹:۴۱ کد : ۹۱۴۹ اخبار
تعداد بازدید:۵۰۷۲

 

با حکم رئیس دانشگاه تبریز رئیس جدید دانشکده الهیات و علوم اسلامی این دانشگاه منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر میررضا مجیدی طی حکمی دکتر صمد بهروز استادیار گروه معارف اسلامی دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز را به ریاست این دانشکده منصوب کرد.

در بخشی از این حکم آمده است: نظر به سوابق و تجارب ارزنده جناب عالی و با استناد به مفاد ماده 6 آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، به موجب این حکم، با حفظ سمت آموزشی، به این سمت منصوب می شوید، امید است با اتکال به خداوند متعال و جلب مشارکت همکاران و صاحب نظران در حسن انجام این مسئولیت خطیر موفق و موید باشید.

دکتر صمد بهروز استادیار گروه معارف اسلامی دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز است، مدیر گروه معارف اسلامی، معاونت امور اساتید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، مسئول دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه، چاپ و ارایه 14  مقاله در مجلات ISI و علمی پژوهشی و همایش های ملی و بین المللی و اجرای 1 طرح تحقیقاتی، تالیف یک کتاب و ... از جمله سوابق علمی و اجرایی وی است.

رئیس دانشگاه تبریز همچنین طی نامه جداگانه ای از خدمات حجت الاسلام دکتر سعید علیزاده رئیس پیشین این دانشکده قدردانی کرده است.

همین گزارش حاکی است: حجت الاسلام محمد انوری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سابق و جدید دانشکده الهیات و علوم اسلامی این دانشگاه گفت: در حال حاضر با توجه به تلاش های ادوار مختلف مدیریتی و اساتید این دانشکده الهیات، شاهد رشد و ترقی این مجموعه در عرصه های مختلف، هستیم و امیدواریم این روند با حضور رئیس جدید شتاب بیشتری بگیرد.

وی در ادامه به رسالت و وظیفه اساتید الهیات و علوم اسلامی در جامعه پرداخت و یادآور شد: اگر در چهل سال اول انقلاب وظیفه اصلی متولیان دین  بر محور تبلیغ استوار بوده که امروز علاوه بر تبلیغ دین، این گروه باید به تبیین موضوعات دینی نیز بپردازند که این بار سنگین بر دوش متولیان حوره دین، مخصوصا اساتید دانشکده های الهیات و گروه معارف اسلامی در کشور است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه  در عصر امروز متاسفانه عده ای روشنفکری دینی را از دست متولیان  حقیقی آن گرفته اند و از این طریق به دین ضربه می زنند، تصریح کرد: امروزه یکی از مباحث بسیار مهمی که باید به آن توجه شود، مسئله روشنفکری دینی است که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیری که با اعضای دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم داشتند بر اهمیت این موضوع تاکید کردند.

وی تاکید کرد: متخصصان امر دین و اساتید دانشگاه ها، مخصوصا اساتید دانشکده های الهیات و گروه معارف اسلامی در دانشگاه های سطح کشور باید به تبیین روشنفکری دینی بپردازند، که در این راستا الحمدلله بسترهای مناسبی هم در دانشگاه ها فراهم شده است.

خاطر نشان می شود: دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز در سال 1389 با هدف توسعه آموزش و پژوهش در حوزه علوم اسلامی تاسیس و دارای 19 نفر عضو هیات علمی و سه گروه آموزشی فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی و معارف اسلامی است.


( ۷ )

نظر شما :