به مناسبت روز جانباز؛ از جانبازان و ایثارگران دانشگاه تبریز تجلیل شد

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۲ کد : ۹۱۴۵ اخبار
تعداد بازدید:۴۹۱۵

 

در مراسمی به مناسبت روز جانباز، از حدود 60 نفر جانباز عضو هیات علمی، کارمند و بازنشسته دانشگاه تبریز تجلیل بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم، ضمن ابراز همدردی با سیل زدگان کشورمان و تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز اظهار داشت: شما جانبازان و ایثارگران با ایثار، فداکاری و جان‌فشانی در برابر دشمنان، دین خود را به کشورمان ادا کردید و امروز وظیفه ماست در آیین ها و مناسبت های مختلفی همچون روز جانباز از خدمات صادقانه شما عزیزان قدرانی کنیم.

دکتر میر رضا مجیدی تاکید کرد: شما جانبازان و ایثارگران در طول دوران هشت سال دفاع مقدس با تبعیت از اهل بیت(ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع)، ایثار و فداکاری کردید، تا اینکه امروزه از ایران اسلامی در عرصه های مختلف به اقتدار یاد شود و از این رو همچون گذشته وظیفه شما در قبال جامعه و محل کار خود در مقایسه با سایر افراد سنگین تر است.

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص اقدام اخیر آمریکا در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک ارگان نظامی مردمی است که همیشه و در همه حال به عنوان نگین درخشان اقتدار و ثبات ایران در مقابله با تروریسم و افراط گرایی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این اقدام نابخردانه، ماجراجویانه و خصمانه دولت آمریکا نشان از اقتدار و نقش آفرینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در منطقه و جهان است، یادآور شد: امروزه در دنیا مشخص شده که تصمیم های رئیس جمهور آمریکا از روی منطق و کتاب نیست و بیشتر برای خوش‌خدمتی به رژیم صهیونیستی و برخی اربابان آمریکایی در منطقه است.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به گام دوم انقلاب مد نظر رهبری در رابطه با تولید و فناوری تصریح کرد: در حال حاضر کشور و ملتی توسعه یافته تر است که در تولید علم و فناوری با توجه به نیاز روز جامعه حرکت کند، چرا که هم اکنون اقتدار، عزت و رفاه کشورها و ملت ها در تولید علم است.

به گفته وی بر همین اساس ضروری است با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های که در دانشگاه های کشور وجود دارد، باید با دید وسیع تر و جهانی در تولید علم حرکت بکنیم.

حجت الاسلام محمد انوری  مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این مراسم، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و  اظهار همدردی با سیل‌زدگان کشورمان گفت: این روزها گرفتاری ها و مشکلاتی برای سیل زدگان برخی نکات کشورمان بوجود آمده که در همین راستا می توان با حمایت و مدیریت دولت و با اتحاد، همدلی و کمک مردم، بسیاری از این مشکلات را حل کرد.

وی در ادامه با تبریک روز جانباز، فداکاری، ایثار، گذشت و اطاعت از ولی امر را از جمله ویژگی های بارز حضرت ابوالفضل العباس(ع) برشمرد و یادآور شد: شما جانبازان و ایثارگران نیز با پیروی و الگو قراردادن شخصیت والا، معنوی و عظمت حضرت ابوالفضل العباس(ع) به عینه در میدان عمل برای اقتدار و سربلندی کشورمان ایثار و گذشت کردید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز اظهار داشت: شما یادگاران دفاع مقدس با پیروی و اطاعت از ولی امر خود، همیشه و در همه حال در هر کجای کشورمان نیاز بوده در خط مقدم بودید.

وی با تاکید بر اینکه امروزه دشمنان کشورمان با ترفندهای مختلف از جمله تحریم، در صدد ضربه زدن به این نظام هستند، تصریح کرد: با تبعیت از منویات رهبری و با اتحاد، وحدت و همدلی مردم و به خصوص توجه به مشترکات همدیگر می توان گام موثری در راستای اقتدار و سربلندی کشورمان در عرصه های مختلف برداشت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اقدام اخیر دولت آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سیاه گروه های تروریستی گفت: این اقدام دولت آمریکا نابخردانه و غیرقانونی است چرا که در هیچ جای دنیا یک ارگان نظامی را تروریسم معرفی نمی کنند.

به گفته وی، دولت آمریکا خودش بوجود آورنده تروریسم در منطقه و جهان است و بر همین اساس نمی تواند ارگان نظامی کشور دیگری را در لیست سیاه گروه های تروریستی قرار دهد.

بر پایه همین گزارش، در این آیین، تنی چند از جانبازان دانشگاه تبریز، در خصوص مسایل جانبازان و نقش آنان در جامعه و دانشگاه به ارایه نکته نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

همین گزارش حاکی است: در این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از ایثارگری های جانبازان دانشگاه تبریز تقدیر بعمل آمد.

 

 


( ۶ )

نظر شما :