به میزبانی دانشگاه تبریز؛ نخستین نشست کمیته مشترک عملیاتی سازی تفاهم نامه بین وزارت علوم و شورای علم و فناوری ترکیه برگزار شد

۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۸ کد : ۹۰۴۷ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۳۱۸۰

اولین نشست کمیته مشترک عملیاتی سازی تفاهم نامه بین وزارت علوم، تحقیقات فناوری و شورای علم و فناوری ترکیه(توبیتاک) به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این نشست، امروز به ریاست دکتر حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی و دکتر حسن ماندال، رئیس توبیتاک کشور ترکیه برگزار شد.

حمایت از انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک، تبادل استاد و دانشجو برای دوره‌های کوتاه مدت پژوهشی و استاد راهنمای مشترک و ... از جمله محورهای مورد بحث دو طرف بود.

بر اساس همین گزارش عناوین پروژه های تحقیقاتی نیز به زودی بعد از بررسی دانشگاه تبریز به عنوان اجرا کننده ایرانی و نیز اداره مرکزی توبیتاک مشخص خواهد شد.

همچنین برنامه حمایتی از طرحهای صنعتی- دانشگاهی دو طرفه نیز در دستور کار قرارگرفته که بعد از شروع اولین مجموعه از طرح های بین دانشگاهی با توافق طرفین اعلان خواهد شد.

بر اساس مذاکرات و توافقات اولیه نشست، همچنین مقرر شده، فراخوان عمومی طرح‌های مشترک به زودی اعلام که در این طرح طرفین به صورت( دانشگاه + دانشگاه) و (صنعت + دانشگاه) طرح های خود به اجرا در بیاورند.

در همین راستا طرح های ایرانی از طرف کشور ترکیه و طرح های ترکیه نیز از طرف کشور ایران مورد حمایت مالی قرار خواهد گرفت.

در این نشست همچنین مقرر شده که فراخوان و موضوعات تابستان امسال شروع و بعد از داوری طرح ها تا آخر سال 2019 عملیاتی شود.

یادآور می شود: رئیس دانشگاه تبریز، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز، معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، مدیر همکاریهای بین المللی دانشگاه تبریز  و کارشناس میز ترکیه مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی به عنوان اعضای کمیته طرف ایرانی و دکتر ابراهیم قلیچ اسلان، رئیس موسسه تحقیقاتی مرمره استانبول و رئیس اداره روابط دو و چندجانبه توبیتاک دکتر کاراجا، سرکنسول ترکیه در تبریز، اعضای هیات طرف ترکیه در این نشست بودند.

 


( ۳ )

نظر شما :