تیم دانشگاه تبریز دو مقام اول جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی فیرا را بدست آورد

۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۷ کد : ۹۰۲۷ اخبار
تعداد بازدید:۳۳۲۸

 

تیم دانشگاه تبریز در هشتمین دوره جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی (فیرا کاپ آزاد ایران ۲۰۱۹)، مقام اول بهترین تیم شرکت کننده و در لیگ چالشی عبور از موانع، مقام اول قهرمانی این دوره مسابقات را بدست آورد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این دوره مسابقات که با عنوان هشتمین دوره جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی (فیرا کاپ آزاد ایران ۲۰۱۹) برگزار شد، در نهایت تیم دانشگاه تبریز در این دوره مسابقات با تیم Aura_VR در لیگ چالشی عبور از موانع، توانست مقام اول قهرمانی را بدست آورد.

همچنین تیم دانشگاه تبریز مقام اول بهترین تیم شرکت کننده را در هشتمین دوره جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی (فیرا کاپ آزاد ایران ۲۰۱۹)، کسب کرد.

این تیم با حضور اشکان عبدالوش، امیر حداد جدیدی و رضا نوبهاری به سرپرستی فرناز ماهان، گروه علوم کامپیوتر دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز این مقام های اولی این دوره مسابقات را بدست آورده اند.

هشتمین دوره جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی (فیرا کاپ آزاد ایران ۲۰۱۹)، با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک فیرا (FIRA) و کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا، برگزار شد و تیم‌های برتر این مسابقات نیز می‌توانند در مسابقات جهانی رباتیک فیرا ۲۰۱۹ که امسال در کشور کره جنوبی برگزار خواهد شد، حضور پیدا کنند.

هشتمین دوره جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی (فیرا کاپ آزاد ایران ۲۰۱۹) در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی برگزار شد که  از میان ۲۴ رشته مسابقات رباتیک امسال،‌ ۱۴ لیگ مربوط به بخش دانش‌آموزی و ۱۰ لیگ هم برای مسابقات بخش دانشجویی بوده است.

این مسابقات همه ساله در یکی از کشور های جهان برگزار می شود که عرصه ای را برای به چالش کشیدن محققان در زمینه ربات ها فراهم می کند، و تا به حال نیز در کشور های همچون استرالیا، برزیل، فرانسه، چین، کره جنوبی، انگلیس و ... به صورت سالیانه برگزار شده و تا به امروز پیشرفت های چشمگیری داشته است.

 

                                                       


( ۱ )

نظر شما :