۲۰۰ نهال در دانشگاه تبریز غرس شد

۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۱ کد : ۹۰۰۰ اخبار
تعداد بازدید:۹۰۳

 

دانشگاهیان دانشگاه تبریز، به مناسبت هفته منابع طبیعی در  سایت اصلی این دانشگاه (ابتدای خیابان منتهی به بلوار نیایش، پشت سالن ورزشی خوابگاه دختران) 200  نهال غرس کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این آیین با حضور رئیس دانشگاه  تبریز، شهردار تبریز و اعضای هیئت  رئیسه دانشگاه و  نونهالان مهدکودک و آمادگی کلبه شادی دانشگاه تبریز برگزار شد که در این مراسم توسط دانشگاهیان دانشگاه تبریز اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان 200 نهال مثمره و غیر مثمره غرس شد.

دکتر مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم ضمن تقدر و تشکر از  شرکت کنندگان ؛ حفظ محیط زیست و منابع طبیعی را وظیفه همه شهروندان بیان کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جامعه دانشگاهی در عرصه های مختلف باید الگوی دیگر اقشار جامعه باشند، تصریح کرد: با تداوم  چنین برنامه هایی و ایجاد شرایط مناسب و همکاری همه دانشگاهیان برای حفظ محیط زیست و توسعه  فضای سبز این دانشگاه، می توان همچنان  پیشرو  والگو در حفظ منابع  محیط زیست قرار گرفت.

ایرج شهین باهر شهردار تبریز هم در این ایین با اشاره به فقر فضای سبز در سطح شهر تبریز و عدم نگاه  عالمانه صحیح به مقوله کمبود فضای سبز تاکید کرد:  بحث درخت کاری و محیط  زیست از مهمترین  نیازهای جامعه  برای توسعه پایدار است و از این رو هریک از شهروندان می توانند  با  کاشت و نگهداری از یک نهال  بخشی از کمبود فضای سبز را برطرف نمود.

وی در ادامه حضور نونهالان  در مراسم را حاوی این پیام مهم برای مسئولان و شهروندان دانست که  طبیعت و درختان تنها متعلق به نسل امروزی نیست و آیندگان و کودکان  برای داشتن  فردائی بهتر نیاز به حفظ محیط زیست  دارند و این طبیعت  بعنوان  امانتی در اختیار ما برای تحویل  به نسل  آینده است.

یادآور می شود: نونهالان مهد کودک کلبه شادی دانشگاه تبریز نیز با اجرای چند سرود در ابتدای برنامه و کاشت چند نهال در پایان برنامه  همگام با مسئولان بر حفظ محیط زیست تاکید  داشتند.

لازم به ذکر است، همچنین در طول هفته منابع طبیعی دو هزار نهال در این دانشگاه غرس خواهد شد.

همین گزارش حاکی است: دانشگاه تبریز در حال حاضر به خاطر داشتن بیش از ۵۰ هزار اصله انواع درخت و نهال در فضای سبزی به وسعت ۵۵ هکتار از جمله سبزترین و زیباترین دانشگاه های کشور است.

همین گزارش حاکیست؛ در حاشیه این برنامه از همکاران زحمتکش اداره باغبانی و فضای سبز دانشگاه با اهدای لوح سپاس و شاخه گل از طرف کانون دانشجویی هلال احمر مدیریت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تجلیل شد.

این برنامه از سوی مدیریت منابع انسانی، اداری و پشتیبانی و با همکاری مدیریت فرهنگی و  مدیریت روابط عمومی دانشگاه برگزار شد.

 

 


( ۱ )

نظر شما :