۲۱ اسفند؛ اعزام بیست و ششمین کاروان راهیان نور دانشجویی دانشگاه تبریز

۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۰:۵۸ کد : ۸۹۸۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۷۴

 

بیست و ششمین کاروان راهیان نور ویژه دانشجویان دانشگاه تبریز تحت عنوان«سوی دیار عاشقان» توسط بسیج دانشجویی این دانشگاه به کربلاهای ایران(مناطق عملیاتی کشور) اعزام می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، مهدی نیرومند مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در این ارتباط گفت: بیست و ششمین کاروان راهیان نور این دانشگاه 21 اسفندماه در قالب دو کاروان یکی برای خواهران تحت عنوان حضرت زینب(س) و کاروان برادران با عنوان شهید آیت الله مدرس اعزام خواهند شد.

وی درادامه با تاکید بر اینکه کاروان راهیان نور دانشجویان دانشگاه تبریز به نوعی به‌ عنوان بزرگ‌ترین کاروان دانشجویی کشور است که به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام می‌شوند، تصریح کرد: بیست و ششمین کاروان اردوی زیارتی و فرهنگی دانشگاه تبریز از 21 تا  27 اسفند ماه جاری در مناطق جنگی جنوب برپا می‌شود.

نیرومند با اشاره به اهداف بیست و ششمین  دوره اردوی راهیان  نور یادآور شد: این اردو بیشتر با هدف بازدید از مناطق عملیاتی، زنده نگه داشتن یاد و خاطره رشادت های رزمندگان سلحشور، شهیدان والامقام و جانبازان و ایثارگران 8 سال دفاع مقدس با شرکت 700 نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز برگزار می شود.

به گفته وی با اعلام فراخوان ثبت نام و پذیرش دانشجویان که از 11 لغایت 15 اسفندماه سال جاری در ساختمان مرکزی دانشجویان و دفاتر بسیج دانشجوئی در دانشکده ها صورت گرفت، تعداد 400 نفر از دانشجویان پسر و 300 نفر از دانشجویان دختر در قالب 15 اتوبوس و گروه تدارکاتی به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود؛ آشنایی دانشجویان با فرهنگ ایثار و شهادت، دیدار از مناطق عملیاتی، ارتقای سطح معنوی، تجدید میثاق با شهدا و زنده نگهداشتن یاد و خاطره آنها را از جمله دیگر اهداف این اردوی زیارتی و فرهنگی اعلام کرد.

وی یادآور شد: شرکت‌کنندگان در این اردو از مناطق جنگی 8 سال دفاع مقدس از جمله مناطق فکه، طلائیه، دوکوهه، خیّن، شلمچه، برخی از یادمان ها و ...  بازدید خواهند کرد.

وی، در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه در طول اردو علاوه بر بازدید از مناطق عملیاتی، برنامه زیارت از حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران نیز پیش بینی شده است، افزود: در طول اردو جهت آشنایی و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت در میان دانشجویان برنامه های متعدد سمعی و بصری فرهنگی، هنری، سخنرانی سرداران و فرماندهان زمان جنگ هم در نظر گرفته  شده است.

 یادآور می شود: بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز از سال ۱۳۷۲ با حمایت‌های همه جانبه این دانشگاه، آغازگر اعزام بزرگ‌ترین کاروان دانشجویان به مناطق جنگی در سطح دانشگاه‌های کشور بوده است.

 


نظر شما :