آیین خاطره گوئی از وقایع دوران انقلاب اسلامی در دانشگاه تبریز برگزار شد

۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۵ کد : ۸۸۵۰ اخبار
تعداد بازدید:۲۳۲۵

 

مراسم خاطره گوئی از وقایع دوران انقلاب اسلامی در دانشگاه تبریز به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با شرکت دانشگاهیان در تالار شهید باکری این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رئیس دانشگاه تبریز در این آیین ضمن  تبریک آغاز دهه پنجم انقلاب از حضور پرشور و انقلابی مردم همیشه در صحنه ایران و دانشگاهیان در مراسم  یوم الله  22 بهمن  تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد: حضور گسترده مردم با توجه  به مشکلات داخلی و  تهدیدها و توطئه های که از جانب دشمنان  برکشور عزیزمان وارد می شود، قابل ستایش است.

دکتر میر رضا مجیدی در ادامه با  بیان  این نکته که انقلاب به برکت خون شهیدان حاصل شده و مردم با رهبری عالمانه  امام خمینی (ره) توانستند ابهت رژیم  شاهنشاهی را از بین ببرند، تصریح کرد: مردم و رهبری به عنوان نمادهای تداوم انقلاب هستند فلذا با همدلی و وحدت بین اقشار مختلف جامعه می توان همه توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان  سیر تاریخی حرکتهای آزادیخواهانه  در ایران در یکصد  سال اخیر ضمن  اشاره  به  وقایع انقلاب مشروطه تا حوادث کودتای 28 مرداد، بر دشمنی دیرینه  دنیای استکبار و بخصوص آمریکا با  حرکت های آزادیخواهانه و مردمی تاکید کرد.

دکتر مجیدی با اشاره به آغاز فعالیت های ضد حکومتی اعم از سیاسی، فرهنگی و نظامی از سال 42 افزود: اکثر جریانها با وجود اختلاف سلیقه در عمل، در مورد برچیده  شدن  نظام شاهنشاهی هم عقیده بودند .

حجت الاسلام اصغر نقدی عضو هیات علمی دانشگاه تبریز و از دانشجویان دانشگاه تبریز در سال 1355 ضمن  تبریک ایام دهه فجر با استناد به آیه ای از  قرآن کریم و خطبه حضرت علی(ع) در نهج البلاغه هدف از بیان  خاطره را عبرت گیری از حوادث گذشته بیان کرد.

وی در ادامه با اشاره به  اینکه الفت و همدلی عامل اساسی وحدت بین مردم و رمز پیروزی انقلاب است، افزود: پایگاه های عمده انقلاب در آن زمان دانشگاه ها، مساجد و حوزه ها بودند که دانشجویان با تفکرات عالی و سطح بالا و به دور از روزمرگی و با  داشتن سه خصلت پاکی، مطالعه و مبارزه در زمان انقلاب توانستند با همکاری با  مردم و روحانیون و به خصوص پیروی از منویات امام خمینی(ره) نقش انکار ناپذیری در پیروزی انقلاب داشتند.

دکتر یونس برزگر مسئول بسیج کارکنان شهدای دانشگاه تبریز نیز هدف از برگزاری این مراسم را تبیین اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: با بررسی انقلاب های 250 ساله اخیر می بینیم تمامی این انقلاب ها بدون استثنا بخش اعظم آرمان های خود را به فراموشی سپردند.

وی در ادامه، انقطاع نسلی در انتقال مفاهیم و آرمان های انقلاب را بزرگترین آسیب عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی با تدابیر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری توانسته است تا حدودی زیادی در آرمان های خود ثابت قدم باشد.

برزگر ضمن اشاره به اینکه آرمان و هدف اصلی انقلاب رسیدن به تمدن اسلامی است، یادآور شد: تحقق هدف والای انقلاب نیاز به چند گام اساسی شامل: انقلاب، نظام سازی، دولت اسلامی، کشور اسلامی داشته و در چهل سال گذشته، انقلاب اسلامی توانسته  دو گام از این اهداف را که شامل انقلاب و  نظام سازی است بپماید و هم اکنون نیز در مرحله تحقق دولت اسلامی است، از این رو برای تکمیل این مرحله نیاز به تبیین همه جانبه وجود دارد که دانشگاهیان باید در این امر پیش رو و پیش گام باشند و این قبیل برنامه ها در راستای این تبیین ارزشمند است.

 


نظر شما :