به میزبانی دانشگاه تبریز؛ دوره مهارت افزایی زبان و ادبیات فارسی برای اساتید و دانشجویان دانشگاه های ترکیه برگزار شد

۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۹ کد : ۸۸۳۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۴۸

 

دوره مهارت افزایی زبان و ادبیات  فارسی برای اساتید و دانشجویان منتخب دانشگاه های ترکیه به مدت 5 روز به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رئیس دانشگاه تبریز در پایان این دوره، در نشستی صمیمی با اساتید و دانشجویان دانشگاه های ترکیه شرکت کننده در این دوره، ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این دوره آموزشی خواهان افزایش همکاری های علمی و فرهنگی اساتید و دانشجویان دو طرف جهت شناخت هرچه بیشتر فعالیت های دانشگاهی دوطرف شد.

دکتر میر رضا مجیدی تاکید کرد: از دیدگاه و نظرات این اساتید و دانشجویانی که به شهر تبریز آمده اند، شناخت آنها از ایران و فرهنگ ایرانی بعد از اقامتشان با آنچه قبلاً از رسانه ها شنیده و دیده بودند، بسیار تغییر کرده و از این رو ایران و علی الخصوص شهر تبریز را بسیار متمدن با مردمانی خونگرم و بافرهنگ یافته اند‌.

وی در ادامه از افزایش همکاری های علمی و فرهنگی با کشور دوست و برادر ترکیه بسیار استقبال کرده و یادآور شد: با گذشت چهل سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، کشور ایران در حال حاضر به عنوان کشوری قدرتمند و در عین حال برادر برای کشور های منطقه و به ویژه همسایه خود ترکیه است.

رئیس دانشگاه تبریز راه اندازی مرکز آموزش زبان فارسی در آینده نزدیک در دانشگاه تبریز را که اقدامات اولیه و اخذ موافقت کلی آن در وزارت علوم،  توسط مدیریت همکاری های علمی بین المللی این دانشگاه انجام پذیرفته است را گامی در جهت گسترش زبان فارسی به علاقمندان و دانشجویان در کشور ترکیه و سایر کشورهای همجوار غربی و شمال غربی ایران بیان کرد که می تواند نیازهای آنها را به خوبی پوشش دهد.

 دکتر سعید شجاعی مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز نیز در باره دوره مهارت افزایی زبان و ادبیات  فارسی برای اساتید و دانشجویان دانشگاه های ترکیه گفت: دوره مهارت افزایی زبان و ادبیات  فارسی با حضور 24 نفر اساتید و دانشجویان منتخب دانشگاه های آتاتورک، ارزروم و دانشگاه قاضی آنکارا برگزار شد.

به گفته وی در این دوره شرکت کنندگان با مشترکات فرهنگی و ادبی ایران و ترکیه، شعر فارسی، ادبیات عرفانی، فرهنگ عامه و زبان فارسی آشنا شدند.

مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز در ادامه مهارت افزایی زبان فارسی،  آشنایی با تاریخ زبان فارسی، نگارش و دستور، آشنایی با شخصیت ها و آثار اسلامی، ادبیات معاصر و زبان معاصر و ... را از جمله اهداف دوره بیان کرد و یادآور شد: در گذشته نیز  چندین دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی با حضور دانشجویان و اساتید از جمله دانشگاه های ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شده بود.

به گفته وی دوره مهارت افزایی زبان و ادبیات  فارسی با همکاری کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ارزروم و گروه ادبیات فارسی دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی ونیز معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز توسط  مدیریت همکاری های علمی و بین المللی  برگزار شد.

یادآور می شود: دیدار با رئیس دانشگاه تبریز، حضور در موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه، دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز و نشست هم اندیشی با اساتید این دانشکده، بازدید از موزه های و مراکز تحقیقاتی دانشگاه و بازدید از موزه ها و مکان های تاریخی و تفریحی شهر تبریز از دیگر برنامه های این دوره های آموزشی برای اساتید و دانشجویان ترکیه ای بود.


نظر شما :