با حضور امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی؛ دومین نشست اعضای سیاستگذاری همایش ملی انقلاب اسلامی برگزار شد

۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۹ کد : ۸۸۲۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۳۱۱۴

 

دومین نشست اعضای سیاستگذاری همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصتها و چالشها، به منظور هماهنگی بیشتر برای برگزاری این همایش به میزبانی دانشگاه تبریز با حضور امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، شهر دار تبریز و جمعی از اعضای آن در بیت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت‌الاسلام دکتر سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر ویژه از برگزارکنندگان این همایش؛ برگزاری چنین همایشی در شرایط امروز در سطح ملی را حرکت مبارک، ماندگار و ارزشمند توصیف کرد و یادآور شد: آثار و نتایج این همایش باید در قالب کتاب، لوح فشرده و ... مستند سازی شده و در اختیار سایر محققان، پژوهشگران، فعالان این حوزه و حتی در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: به نظر می رسد این همایش برای اولین بار با این حجم و محورهای در همه حوزه های پیش بینی شده در دانشگاه تبریز برگزار می شود که حرکت بسیار ارزنده ای است.

دکتر محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه دشمنان این انقلاب همیشه و در همه حال  با ترفندهای مختلف در صدد ناامید کردن مردم از انقلاب و به ویژه کم رنگ تر کردن دستاوردهای 40 ساله انقلاب را دارند، تصریح کرد: برگزاری چنین همایشی که در آن فرصت ها و چالش های انقلاب و به خصوص نقاط ضعف آن مورد نقد و بررسی علمی از سوی محققان و فعالان این حوزه قرار خواهد گرفت، در واقع به نوعی خنثی کننده توطئه دشمنان علیه کشورمان خواهد شد.

به گفته وی همگان باید از تمامی داشته ها و دستاوردهای که در اختیار داریم به خوبی محافظت و پاسداری کنیم و آن را برای استفاده نسل های آینده در اختیار آنان قرار دهیم.

دکتر میررضا مجیدی  رئیس دانشگاه تبریز نیز در این آیین ضمن تقدیر و تشکر از حضور گسترده و به یادماندی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن چهلمین انقلاب اسلامی گفت: مردم با وجود داشتن مشکلات و به ویژه تبلیغات سوء دشمنان علیه این انقلاب، با حضور گسترده خود دشمنان این نظام را باز هم ناامید کردند.

وی اضافه کرد: برگزاری همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصتها و چالشها، به میزبانی دانشگاه تبریز نیز بهترین فرصت برای ارایه  و کنکاش بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران خواهد بود.

حجت‌الاسلام دکتر سعید علیزاده دبیر اجرایی همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصتها و چالشها در دانشگاه تبریز نیز با ارایه گزارشی از روند اجرای این همایش گفت: همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصتها و چالشها در هفتم اسفند ماه سال جاری همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی(ره) بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی با حضور اساتید، دانشجویان و علاقه مندان به مباحث انقلاب اسلامی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

دکتر حسین احمدی سفیدان دبیر علمی همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصتها و چالشها در دانشگاه تبریز نیز در این گفت: حدود 204 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این تعداد بیش از 150 مقاله پذیرفته شده که بخشی از این مقالات در قالب سخنرانی و پوستر در روز همایش ارایه خواهد شد.

به گفته وی همایش ملی انقلاب اسلامی با هدف پرداخت علمی به کارنامه‌ چهل ساله انقلاب اسلامی و با محوریت«گفتمان انقلاب اسلامی و کارآمدی» برگزار و شامل موضوعاتی چون «مشارکت سیاسی، کارآیی و اثربخشی دولت، انقلاب اسلامی و توزیع قدرت، انقلاب اسلامی و حقوق شهروندی، انقلاب اسلامی و حاکمیت قانون، انقلاب اسلامی و قانونگذاری، انقلاب اسلامی و پاسخگویی، انقلاب اسلامی شفافیت، انقلاب اسلامی و عدالت، انقلاب اسلامی و حوزه عمومی» است.

 


( ۵ )

نظر شما :