در نیمسال اول تحصیلی؛ اعطای وام به بیش از سه هزارو ۵۰۰ دانشجوی دانشگاه تبریز

۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۶ کد : ۸۷۲۵ اخبار
تعداد بازدید:۲۳۰۹

 

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز از اعطای بیش از 46 میلیارد ریال انواع وام دانشجویی به بیش از سه هزارو 500 دانشجوی این دانشگاه در نیمسال اول تحصیلی ۹۸-۹۷ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر حسین امامعلی پور با اعلام اینکه انواع وام ها از سوی دانشگاه به دانشجویان اعطا می شود، گفت: در نیمسال اول تحصیلی ۹۸-۹۷ برای سه هزارو 574 نفر در قالب انواع وام دانشجویی به میزان بیش از ۴۶ ریال در اختیاردانشجویان این دانشگاه قرار گرفته که در مقایسه با نیم سال گذشته حدود ۱۰ درصد رشد داشته است.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در ادامه با بیان اینکه وام‌های دانشجویی برابر قوانین و مقررات ابلاغی از سوی صندوق رفاه به دانشجویان حائز شرایط اعطا می‌ شود، تصریح کرد: در این مدت بیش از 6 میلیارد ریال وام تحصیلی برای یک هزارو 233 نفر و مبلغ 7 میلیارد و 994 میلیون ریال وام شهریه برای ۵۵۶  نفر اعطا شده است.

به گفته وی همچنین در نیمسال اول تحصیلی ۹۸- ۹۷؛ مبلغ 9 میلیارد و 774 میلیون ریال وام ویژه دکتری توسعه تعاون برای تعداد ۴۶۴ نفر و همچنین مبلغ 10 میلیاردو 530 میلیون ریال وام ویژه دکتری صندوق رفاه برای ۵۸۵ نفر، مبلغ بیش از یک میلیاردو 858 میلیون ریال وام ضروری برای ۴۱۱ دانشجو و وام ضروری ویژه دکتری برای تعداد ۹ نفر به میزان 270 میلیون اعطا شده است.

دکتر امامعلی پور در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دیگر وام های اعطاء شده به دانشجویان دانشگاه تبریز اضافه کرد: در این مدت همچنین مبلغ بیش از 7 میلیاردو 961 میلیون ریال وام ودیعه مسکن برای ۱۴۰ نفر که شامل دانشجویان متاهل هستند اعطا شده شده است.

به گفته وی اعطای وام به میزان 646 میلیون ریال وام بنیاد علوی برای ۹۹ نفر، وام ازدواج برای تعداد ۵۸ نفر به میزان یک میلیاردو 160 میلیون ریال، وام عتبات عالیات برای تعداد ۱۴نفر به مبلغ 159 میلیون ریال، وام ضروری ممتاز نمونه برای سه نفر به میزان 30 میلیون ریال، وام ضروری موارد خاص برای یک نفر به مبلغ 25 میلیون ریال و وام دانش هسته ای برای یک نفر به میزان بیش از 8 میلیون ریال از دیگر وام های اعطاء شده به دانشجویان دانشگاه تبریز در این مدت است.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز گفت: این وام ها از سوی اداره رفاه دانشجویان این دانشگاه بر اساس دستور العمل ها و تخصیص های صندوق رفاه دانشجویان دانشجویان کشور به دانشجویان متقاضی و به منظور ایجاد زمینه مناسب در راستای رشد استعدادها و کمک به وضع تحصیلی و معیشتی آنها اعطا می شود.

همین گزارش حاکی است: در حال حاضر بیش از ۲۴ هزار دانشجو در دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستند.


نظر شما :