مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز خبر داد: دانشگاه تبریز دوره های مشترک آموزشی با سایر دانشگاه های جهان برگزار می کند

۰۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۵ کد : ۸۶۹۲ اخبار
تعداد بازدید:۲۶۶۵

 

دانشگاه تبریز در سال های اخیر در عرصه بین المللی حضور فعال داشته به طوریکه هم اکنون با بیش از 150 دانشگاه از کشورهای مختلف جهان قرارداد و تفاهم نامه همکاری دارد که تلاش در جهت عملیاتی کردن آنها و استفاده حداکثری از ظرفیتهای ایجاد شده هست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز در این ارتباط با بیان اینکه دانشگاه تبریز در سال های اخیر در عرصه بین المللی فعال بوده است، گفت: هم اکنون با بیش از 150 دانشگاه از کشورهای مختلف جهان از جمله فرانسه، ایتالیا، آلمان، ترکیه، اذربایجان، روسیه، قبرس، استرالیا و... قرارداد و تفاهم نامه همکاری امضاء نموده است.

دکتر سعید شجاعی در ادامه با اشاره به تفاهم نامه ها و قراردادهای همکاری های متقابل علمی و بین المللی در طول یک سال گذشته افزود: از جمله این قراردادها می توان به تفاهم همکاری با دانشگاه های فیلیپس ماربورگ آلمان، دولتی باکو، جمهوریت سیواس ترکیه (ERASMUS +)، موسسه ذخایر ژنتیک آذربایجان، قاضی ترکیه (ERASMUS +)، آیدین استانبول ترکیه (ERASMUS +)، مطالعات سیاسی رومانی (SNSPA) و ... اشاره کرد.

وی برگزاری دوره های مشترک آموزشی با سایر دانشگاه های جهان و ایجاد ظرفیت جهت راه اندازی پروژه های پژوهشی مشترک را از راهبردهای کلان دانشگاه تبریز در عرصه بین المللی بیان کرد و یادآور شد: در حال حاضر برگزاری دوره های مشترک آموزشی دانشگاه تبریز با دیگر دانشگاه های دنیا از جمله دانشگاه سالزبورگ اتریش، دانشگاه کرتین استرالیا و دانشگاه ایغدیر ترکیه به تصویب رسیده و نهایی شده است.

مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز اعزام هیات های اجرائی دانشگاه به همایش های بین المللی و بازدید از مراکز دانشگاهی خارجی، شرکت در نمایشگاههای معتبر معرفی توانمندی‌های دانشگاهی، بسترسازی جذب دانشجویان خارجی،  بازدید هیات های عالی رتبه دانشگاهی و علمی کشورهای خارجی و نیز رایزنان علمی سفارتخانه ها، برگزاری همایش های بین المللی و ... از دیگر فعالیت های دانشگاه تبریز برای حضور فعال در عرصه بین المللی است.

به گفته دکترسعید شجاعی تاسیس دبیرخانه دائمی گفتگوهای فرهنگی ایران و ترکیه در این دانشگاه، اخذ مجوز برگزاری آزمون بین المللی GRE از موسسه ETS آمریکا، برگزاری منظم  آزمون تافل به صورت بین المللی آنلاین (TOEFL)، تدریس و مشارکت آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز در دانشگاه خاور نزدیک قبرس، اجرای طرح های مشترک پژوهشی (ICRP، ICARD، جندی شاپور)، ارائه فرصت مطالعاتی به اعضای هیات علمی و فارغ التحصیلان دیگر کشورها، مشارکت  و تمهید مقدمات حضور پژوهشگران و متخصصان ایرانی مقیم خارج و متخصصین خارجی به منظور برگزاری کارگاه های علمی و ارائه سخنرانی را می توان از جمله سایر فعالیت های حوزه مدیریت همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز است.

وی در خاتمه توسعه همکاری های بین المللی را از جمله راهبردهای کلان این دانشگاه برشمرد و گفت: باور بر این است که همکاریهای علمی بین المللی جزو کم آسیب ترین و بادوام ترین همکاریها در سطح بین المللی تحت شرایط گوناگون سیاسی است و  دانشگاه تبریز در همین راستا در اتحادیه های بزرگ بین المللی از جمله اتحادیه دانشگاه های جهان (IAU)، اتحادیه دانشگاه های بین المللی (IUC) و اتحادیه دانشگاه های منطقه قفقاز(KUNIB) و آژانس دانشگاههای فرانسوی زبان،  AUF حضوری فعال دارد.

یادآور می شود: دانشگاه تبریز در سال ۱۳۲۶ با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز نمود و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از 24 هزار  نفر دانشجو و ... یکی از دانشگاه های سطح یک و برتر کشور است.


( ۲ )

نظر شما :