نحوه مدیریت منابع خاک با رویکرد فرسایش در دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار گرفت

۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۱ کد : ۸۵۹۵ اخبار
تعداد بازدید:۲۵۱۲

نحوه مدیریت منابع خاک با رویکرد فرسایش؛ چالش ها و راهکارها با حضور فعالان این حوزه در دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر قادر دشتی رییس دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز در این ارتباط گفت: در سی و سومین جلسه  اتاق گفتمان آب آذربایجان که یک سازمان مردم نهاد و غیرانتفاعی است بحث مدیریت منابع خاک با رویکرد فرسایش؛ چالش ها و راهکارها به میزبانی گروه آموزشی علوم و مهندسی خاک دانشکده کشاورزی با حضور اساتید، دانشجویان دانشگاه های تبریز و ارومیه، فعالان محیط زیست و جمعی از مدیران نهادهای اجرایی مرتبط برگزار شد.

به گفته رییس دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز تلاش بیشتر اتاق گفتمان آب آذربایجان این است که در مسایل پیچیده آب ایران بسته های سیاستی برای مدیران، تصمیم گیران و فعالان این حوزه فراهم نماید. 

همین گزارش حاکی است: سخنرانان این نشست دکتر محمدرضا نیشابوری، دکتر شاهین اوستان و دکتر عباس احمدی از دانشگاه تبریز و دکتر حسام احمدی بیرگانی از دانشگاه ارومیه بر مسایلی چون تامین امنیت آب و خاک، تسریع در تدوین آیین نامه های اجرایی مرتبط با قانون حفاظت خاک، توجه به رشته های کشاورزی و منابع طبیعی در دانشگاه ها و باز آفرینی نقش آنها، توجه جدی به نظرات و دیدگاه بهره برداران بخش های کشاورزی و منابع طبیعی، حفظ جنگل های منطقه ارسباران، توجه ویژه به مسایل زیست محیطی منطقه و ... تاکید کردند.

 


( ۱ )

نظر شما :