اساتید دانشگاه تبریز عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران شدند

۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۰۸:۲۰ کد : ۸۵۸۶ اخبار
تعداد بازدید:۲۷۳۹
اساتید دانشگاه تبریز عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران شدند

دو تن از اساتید دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی دانشگاه تبریز به عنوان عضو وابسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران انتخاب شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر چنگیز مولایی، استاد گروه آموزشی فرهنگ و زبانهای باستانی و محقق صاحبنظر در حوزه اسطوره شناسی و شاهنامه پژوهی و دکتر باقر صدری نیا، استاد گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تبریز و محقق، مترجم و عرفان پژوه نامدار آذربایجان به عضویت وابسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران درآمدند.

دکتر چنگیز مولایی، استاد گروه آموزشی فرهنگ و زبانهای باستانی دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی است. چاپ 67 مقاله در نشریات ISI و علمی پژوهشی، ارائه 15 مقاله در همایش های ملی و بین المللی، اجرای یک طرح، تالیف سه جلد کتاب، رئیس دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی، معاون آموزشی، مدیر گروه فرهنگ و زبانهای باستانی و... از جمله سوابق علمی و اجرایی وی است.

همچنین دکتر باقر صدری نیا، استاد گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تبریز است. مدیر مسئول و سر دبیر نشریه دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی، چاپ بیش از 70 مقاله در نشریات ISI و علمی پژوهشی، ارائه بیش از 20 مقاله در همایش های ملی و بین المللی، تالیف و ترجمه 3 جلد کتاب از جمله سوابق علمی و اجرایی این استاد دانشگاه تبریز است.


( ۱۴ )

نظر شما :