برگزاری نوزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده آذربایجان شرقی

۲۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۱ کد : ۸۳۹۶ اخبار
تعداد بازدید:۳۱۱۷

نوزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده آذربایجان شرقی به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی در این آیین با تاکید بر اینکه اجرای طرح های تحقیقاتی باید با توجه به نیاز جامعه به صورت کاربردی باشد، اظهار داشت: خلاء بین فعالیت های علمی با نیازهای دستگاه ها باید برطرف شود و از این رو دستگاه های اجرایی باید کارها و طرح های خود را بر مبنای پژوهش از رهگذر دانشگاه ها اجرا کنند و دانشگاه ها و اساتید برای انجام طرح های تحقیقاتی خود به سراغ اولویت ها بروند.

دکتر محمدرضا پورمحمدی در ادامه از اساتید دانشگاه ها و سایر محققان دستگاه ها و مراکز علمی خواست، با نیاز سنجی به سراغ کارهای تحقیقاتی بروند و با اجرای یک طرح تحقیقاتی مشکلی از صنعت و جامعه را حل نمایند.

 استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر اینکه هم اکنون رتبه 15 تولیدات علمی را در جهان داریم و 1.6 درصد علم دنیا را تولید می کنیم، تصریح کرد: 14 دانشگاه کشور ما جزو دانشگاه های تاثیر گذار دنیا ست و دانشگاه تبریز یکی از این دانشگاه هاست و از این رو باید از تمامی ظرفیت دانشگاه ها برای شکوفایی و رشد همه جانبه کشورمان بهره مند شویم.

رئیس دانشگاه تبریز نیز در این آئین با بیان اینکه پژوهش از نیازهای اساسی پیشرفت و توسعه پایدار هر کشور و جامعه ای به حساب می آید، گفت: پژوهش تنها مسیری است که می تواند کشور را نجات دهد به شرطی که آن را باور داشته باشیم و بسترهای لازم برای آن را فراهم کنیم.

دکتر میررضا مجیدی با اشاره به دستاوردهای علمی دانشگاه تبریز افزود: تولیدات محققان دانشگاه تبریز در سال جاری و در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی یک هزار و 201 مقاله است و این تعداد تا پایان سال جاری به یک هزار و 500 مقاله می رسد.

به گفته وی دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از 24 هزار  نفر دانشجو و ... به عنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور مطرح است و با دانشگاه هایی از کشورهای ترکیه، آمریکا، کانادا، ایتالیا و سایر کشورهای پیشرفته در کارهای علمی و تحقیقاتی مشارکت دارد.

در نوزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده آذربایجان شرقی از 12 پژوهشگر برگزیده دانشگاه ها و مراکز پژوهشی استان، 3 پژوهشگر برتر دستگاه های اجرایی، 3 فناور نمونه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، یک فناور برتر استانی و کشوری و یک پژوهشگر دانش آموز تجلیل بعمل آمد.

 


( ۴ )

نظر شما :